Preduzeće "Željeznice Republike Srpske" iz Doboja, kao jedino željezničko preduzeće u Srpskoj, spremno je da krene u postupak restrukturisanja da bi postiglo finansijsku stabilnost i zauzelo svoje mjesto u mreži evropskih željeznica, rečeno je u republičkom Ministarstvu saobraćaja i veza. Iz resornog ministarstva napominju da je ove ciljeve teško ostvariti sa postojećim zakonskim rješenjima, te navode da je jedan od problema sa kojim se ovo preduzeće susreće pitanje željezničke imovine. Na sjednici Narodne skupštine Republike Srpske trebalo bi da bude razmatran Nacrt zakona o "Željeznicama Republike Srpske", kojim se uređuju uslovi i tehnički zahtjevi za izgradnju, rekonstrukciju i održavanje željezničke infrastrukture.
Preduzeće "Željeznice Republike Srpske" iz Doboja, kao jedino željezničko preduzeće u Srpskoj, spremno je da krene u postupak restrukturisanja da bi postiglo finansijsku stabilnost i zauzelo svoje mjesto u mreži evropskih željeznica, rečeno je u republičkom Ministarstvu saobraćaja i veza.
Iz resornog ministarstva napominju da je ove ciljeve teško ostvariti sa postojećim zakonskim rješenjima, te navode da je jedan od problema sa kojim se ovo preduzeće susreće pitanje željezničke imovine.
Na sjednici Narodne skupštine Republike Srpske trebalo bi da bude razmatran Nacrt zakona o "Željeznicama Republike Srpske", kojim se uređuju uslovi i tehnički zahtjevi za izgradnju, rekonstrukciju i održavanje željezničke infrastrukture.
Ovim zakonom uređuju se i uslovi za vršenje željezničkog saobraćaja i organizovanje prevoza putnika i stvari, bezbjednost saobraćaja i posebne mjere bezbjednosti, nadzor nad bezbjednim organizovanjem željezničkog saobraćaja, kao i određena pitanja industrijske i gradske željeznice i pruga uzanog kolosijeka.
"Ključni faktori uspjeha u djelatnosti nameću restrukturisanje društva na optimalan broj zaposlenih radnika, kao i podizanje kapaciteta operatera na veći nivo opremljenosti", ističu u Ministarstvu.
Predloženim Nacrtom zakona, sva željeznička infrastruktura navedena u članu šest Nacrta zakona upisaće se kao javno dobro u svojini Republike Srpske, a preduzeće "Željeznice Republike Srpske" je upravljač infrastrukture.
"Na ovaj način, pojednostaviće se procedure dobijanja saglasnosti za izgradnju i održavanje željezničke infrastrukture, a omogućiće se veća kontrola utrošenih sredstava i kvalitet izvođenja neophodnih radova", ocijenili su u Ministarstvu.
Iz Ministarstva navode da su preduzeću "Željeznice Republike Srpske", kao jedinom željezničkom preduzeću, ovim zakonom data prava i obaveze kao jedinom upravljaču infrastrukture u Republici Srpskoj na način da se brine o infrastrukturi i odvijanju bezbjednog i neprekidnog željezničkog saobraćaja.
"Ovakvim rješenjem nastojalo se zaštititi ovo preduzeće i pomoći da, neopterećeno velikim kreditnim zaduženjima za izgradnju i remont infrastrukture, postigne finansijsku konsolidaciju", poručili su iz Ministarstva.
Iz resornog ministarstva podsjećaju da je postojećim Zakonom o željeznicama Republike Srpske propisano da sredstva kompanije "Željeznice Republike Srpske" čini cjelokupna željeznička imovina Srpske.
"Međutim, u javnim evidencijama nepokretnosti, prava na ovoj imovini upisana su u korist različitih titulara, kao što su, između ostalih, željeznička preduzeća iz bivše SFRJ i organizacioni dijelovi tih preduzeća koji su postojali i poslovali na teritoriji Republike Srpske", navode iz Ministarstva.