Kao grom iz vedra neba je prije nekoliko dana udarila vijest da Grosbasket, specijalizirani prodavač košarkaške opreme, zatvara prodavaonicu u Ljubljani opremljenu košarkaškim igralištem, ali i online trgovinu.
Trgovinu ima i istoimena tvrtka kćer u Zagrebu koja je u postupku zatvaranja. Izravni vlasnik Grosbasketa, osnovanog 2014. godine, je tvrtka
Gabrijel Holding koja je u 100-postotnom vlasništvu Andreja Gabrijela,
predsjednika središnje slovenske regije gospodarskog interesnog
udruženja SBC – Kluba slovenskih poduzetnika. Prema njegovim riječima,
situacija na tržištu u segmentu u kojem su prisutni u posljednje vrijeme
značajno se pogoršala. Bilanca Grosbasketa pokazuje da je bruto marža tvrtke u 2019.,
odnosno godini prije epidemije covida, iznosila 41,8 posto, koliko je
iznosila i 2020. U 2021. se smanjila tek neznatno, za pola postotnog
boda, u 2022. pala je na 39,3 posto, au 2023., za koju su dostupni
zadnji javno dostupni podaci, smanjena je. na 36 posto. Prema Gabrijelovim riječima, digitalno oglašavanje postaje sve
skuplje, a prilikom uvođenja novih proizvoda na tržište Nike je propisao
popuste, često u iznosu od 20 posto. Grosbasket je organizacijom
manifestacije Luka 2 Lake Bled, tijekom koje je na površini Bledskog
jezera postavljen teren za Grosbasketov međunarodni turnir u košarci
3x3, na kojem su predstavljene nove košarkaške tenisice Luka 2 Lake
Bled, ostvario gubitak od oko 400.000 eura. “Nike je zamolio Grosbasket
da sudjeluje u organizaciji događaja. Nismo imali drugu opciju nego
sudjelovati u organizaciji događaja”, rekao je Gabrijel.
“Nakon epidemije covida, porasli su
apetiti Nikea, koji je bio naš ključni dobavljač. Povećali su
proizvodnju i preplavili svjetska tržišta sportskom opremom. Budući da
su nam marže značajno pale, više nije bilo mogućnosti za daljnji rast
Grosbasketa”, objasnio je Gabrijel za Dnevnik.