Bitka za čokoladno tržište

Bez autora
Oct 18 2010

Ugovorom o slobodnoj trgovini Srbije i Turske predviđen je godišnji uvoz 2.500 tona slatkiša iz te zemlje. Carina je prepolovljena i sada iznosi samo 15 procenata. U srpskim prodavnicama sve je lakše naći slatkiše uvezene iz Turske. Tako u nekim radnjama, turska čokolada od 30 grama košta 13 dinara, a domaća 22. U domaćim trgovinama, izbor je veliki. U asortimanu za sada postoji mnogo veći udeo domaćih proizvoda u odnosu na proizvode iz Turske. Dosadašnje iskustvo pokazuje da se potrošači odlučuju u korist domaćeg proizvoda, iako su proizvodi iz turske znatno jeftiniji. Turskih slatkiša u izobilju ima i na pančevačkom buvljaku. Dok Turska na razne načine stimuliše svoje proizvođače slatkiša, srpski su okrenuti sami sebi, pa od države očekuju pomoć. Uvozom najneophodnijih repromaterijala, kao što je mleko u prahu, maslac bez carine i bez prelevmana proizvođači bi mogli da uspostave konkurentnije odnose i na taj način bi se rizik potpuno smanjio.

Bitka za čokoladno tržišteSrpski proizvođači u strahu od turskih bombondžija. Zbog slobodnog uvoza, u domaćim prodavnicama sve je lakše naći turske čokolade, koje su jeftinije i do 40 odsto.

Ugovorom o slobodnoj trgovini Srbije i Turske predviđen je godišnji uvoz 2.500 tona slatkiša iz te zemlje. Carina je prepolovljena i sada iznosi samo 15 procenata.

U srpskim prodavnicama sve je lakše naći slatkiše uvezene iz Turske. Tako u nekim radnjama, turska čokolada od 30 grama košta 13 dinara, a domaća 22. U domaćim trgovinama, izbor je veliki.

"U asortimanu za sada postoji mnogo veći udeo domaćih proizvoda u odnosu na proizvode iz Turske. Dosadašnje naše iskustvo pokazuje da se potrošači odlučuju u korist domaćeg proizvoda, iako su proizvodi iz turske znatno jeftiniji", rekla je Olivera Ćirković iz "Univereksporta".

Turskih slatkiša u izobilju ima i na pančevačkom buvljaku.

Dok Turska na razne načine stimuliše svoje proizvođače slatkiša, srpski su okrenuti sami sebi, pa od države očekuju pomoć.

"Uvozom najneophodnijih repromaterijala, kao što je mleko u prahu, maslac bez carine i bez prelevmana proizvođači bi mogli da uspostave konkurentnije odnose i na taj način bi se rizik potpuno smanjio", rekao je Milan Prostran iz Privredne komore Srbije.

U "Bambiju" se ne plaše konkurencije iz Turske, jer veruju u kvalitet svojih proizvoda.

"Naš odgovor je možda malo naivan, a on se, pre svega, tiče neverovatnog poverenja koje postoji u naše proizvode, kad su u pitanju naši potrošači i izvanredne komunikacije koje mi sa njima imamo", rekao je generalni direktor koncerna "Bambi Banat", Miroslav Miletić.

U prvih sedam meseci ove godine, prodaja domaćih slatkiša manja je 17 odsto.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik