Ugovorom o slobodnoj trgovini Srbije i Turske predviđen je godišnji uvoz 2.500 tona slatkiša iz te zemlje. Carina je prepolovljena i sada iznosi samo 15 procenata. U srpskim prodavnicama sve je lakše naći slatkiše uvezene iz Turske. Tako u nekim radnjama, turska čokolada od 30 grama košta 13 dinara, a domaća 22. U domaćim trgovinama, izbor je veliki. U asortimanu za sada postoji mnogo veći udeo domaćih proizvoda u odnosu na proizvode iz Turske. Dosadašnje iskustvo pokazuje da se potrošači odlučuju u korist domaćeg proizvoda, iako su proizvodi iz turske znatno jeftiniji. Turskih slatkiša u izobilju ima i na pančevačkom buvljaku. Dok Turska na razne načine stimuliše svoje proizvođače slatkiša, srpski su okrenuti sami sebi, pa od države očekuju pomoć. Uvozom najneophodnijih repromaterijala, kao što je mleko u prahu, maslac bez carine i bez prelevmana proizvođači bi mogli da uspostave konkurentnije odnose i na taj način bi se rizik potpuno smanjio.
Srpski proizvođači u strahu od turskih bombondžija. Zbog slobodnog uvoza, u domaćim prodavnicama sve je lakše naći turske čokolade, koje su jeftinije i do 40 odsto.
Ugovorom o slobodnoj trgovini Srbije i Turske predviđen je godišnji uvoz 2.500 tona slatkiša iz te zemlje. Carina je prepolovljena i sada iznosi samo 15 procenata.
U srpskim prodavnicama sve je lakše naći slatkiše uvezene iz Turske. Tako u nekim radnjama, turska čokolada od 30 grama košta 13 dinara, a domaća 22. U domaćim trgovinama, izbor je veliki.
"U asortimanu za sada postoji mnogo veći udeo domaćih proizvoda u odnosu na proizvode iz Turske. Dosadašnje naše iskustvo pokazuje da se potrošači odlučuju u korist domaćeg proizvoda, iako su proizvodi iz turske znatno jeftiniji", rekla je Olivera Ćirković iz "Univereksporta".
Turskih slatkiša u izobilju ima i na pančevačkom buvljaku.
Dok Turska na razne načine stimuliše svoje proizvođače slatkiša, srpski su okrenuti sami sebi, pa od države očekuju pomoć.
"Uvozom najneophodnijih repromaterijala, kao što je mleko u prahu, maslac bez carine i bez prelevmana proizvođači bi mogli da uspostave konkurentnije odnose i na taj način bi se rizik potpuno smanjio", rekao je Milan Prostran iz Privredne komore Srbije.
U "Bambiju" se ne plaše konkurencije iz Turske, jer veruju u kvalitet svojih proizvoda.
"Naš odgovor je možda malo naivan, a on se, pre svega, tiče neverovatnog poverenja koje postoji u naše proizvode, kad su u pitanju naši potrošači i izvanredne komunikacije koje mi sa njima imamo", rekao je generalni direktor koncerna "Bambi Banat", Miroslav Miletić.
U prvih sedam meseci ove godine, prodaja domaćih slatkiša manja je 17 odsto.