Banjalučka kompanija "Delta Maxi", uprkos značajnim potresima ekonomske krize koja je zahvatila tržište BiH, ove godine planira proširenje prodajne mreže za 25 odsto, zapošljavanje čak 200 novih radnika u svojim marketima i ostvarenje 200 miliona KM prihoda. "Delta Maxi" je na tržištu BiH prisutan od avgusta 2007. godine i našim ulaskom na ovo tržište postavili smo nove standarde u maloprodaji, koje kontinuirano podižemo na viši nivo. U 2010. godini nastavili smo intenzivno da ulažemo u dalji razvoj naše maloprodajne mreže na ovom tržištu. Od početka godine otvorili smo "Maxi market" u Kozarskoj Dubici, "Mini Maxi" radnju u Bosanskom Petrovcu, a "Maxi marketi" u Bijeljini i Brčkom su renovirani i prebrendirani u "Tempo" objekte.
Banjalučka kompanija "Delta Maxi", uprkos značajnim potresima ekonomske krize koja je zahvatila tržište BiH, ove godine planira proširenje prodajne mreže za 25 odsto, zapošljavanje čak 200 novih radnika u svojim marketima i ostvarenje 200 miliona KM prihoda, najavljuje Milan Borota, direktor te kompanije.
Šta je osnovna orijentacija nastavka poslovanja "Delta Maxija", da li planirate nastavak proširenja mreže marketa vašeg trgovačkog lanca?
BOROTA: "Delta Maxi" je na tržištu BiH prisutan od avgusta 2007. godine i našim ulaskom na ovo tržište postavili smo nove standarde u maloprodaji, koje kontinuirano podižemo na viši nivo. U 2010. godini nastavili smo intenzivno da ulažemo u dalji razvoj naše maloprodajne mreže na ovom tržištu. Od početka godine otvorili smo "Maxi market" u Kozarskoj Dubici, "Mini Maxi" radnju u Bosanskom Petrovcu, a "Maxi marketi" u Bijeljini i Brčkom su renovirani i prebrendirani u "Tempo" objekte.
Na teritoriji BiH trenutno imamo 24 maloprodajna objekta, a do kraja godine planiramo značajno širenje, otvaranje šest novih objekata i zapošljavanje oko 200 novih radnika, čime ćemo broj naših zaposlenih u BiH povećati na 1.100. Posebno smo zainteresovani za značajnije širenje na tržište Federacije, a uskoro dolazimo i u Bijeljinu, Zvornik, Istočno Sarajevo, Mrkonjić Grad, Laktaše, te planiramo nastavak širenja na teritoriji Banjaluke, gde još ima dosta slobodnog prostora na tržištu.
Da li ste zadovoljni ostvarenim poslovanjem u prvoj polovini ove godine?
BOROTA: Do kraja ove godine planiramo da ostvarimo prihod od preko 200 miliona KM na tržištu BiH i da proširimo mrežu poslovnih objekata za 25 odsto. U narednoj godini planiramo još intenzivnije širenje po celoj BiH. Tekuća godina je godina ekspanzije za banjalučki "Delta Maxi", a ovaj trend će se nastaviti i tokom 2011. godine kada planiramo otvaranje dvadesetak novih objekata.
U kojoj mjeri je ekonomska kriza uticala na vaše poslovanje i da li ste na rezultatima svog poslovanja osjetili pad kupovne moći građana?
BOROTA: Poslovna godina iza nas je bila veoma teška, obeležena je padom tražnje, a kupovna moć građana je znatno oslabljena, što je uslovilo i promenu njihovih potrošačkih navika. Iako je maloprodaja u suštini poslednja branša koju pogađa kriza, nije ostala imuna na nju i osetila je posledice pada kupovne moći. "Delta Maxi" je nastojao preventivno da deluje na sve negativne posledice krize, pre svega prilagođavajući se potrebama potrošača, držeći se principa "najširi asortiman po najpovoljnijim cenama". Kontinuiranim ulaganjima u akcijska sniženja uspeli smo da održimo tražnju na zadovoljavajućem nivou, ublažimo efekte krize i udar na standard građana.
Da li "Delta Maxi" podržava akcije promocije domaće proizvodnje i na koji način to čini?
BOROTA: U okviru svog bijeljinskog maloprodajnog objekta, 1. aprila smo otvorili otkupni centar u kojem svakodnevno otkupljujemo voće i povrće semberskih proizvođača. U izgradnju i opremanje ovog otkupnog centra uložili smo 100.000 evra, koji svojim kapacitetima može da zadovolji potrebe cele regije. Centar je lociran u Bijeljini, zato što je ova regija poznata po masovnoj proizvodnji kvalitetnog voća i povrća i namenjen je proizvođačima koji žele svoje proizvode da plasiraju putem maloprodajne mreže "Delta Maxija". Uspostavljanjem saradnje sa domaćim proizvođačima voća i povrća i omogućavanjem plasmana njihove robe kroz naše maloprodajne objekte dali smo snažan podstrek i podršku domaćoj proizvodnji.
Naš lanac je, između ostalog, među prvima podržao inicijativu Privredne komore RS "Naše je bolje", čime smo pokazali svoju otvorenost prema svim domaćim proizvođačima čiju smo robu uvek rado dočekivali u našim marketima. To smo dokazali i merom potpunog ukidanja naknade za ulazak na police, tako da je za ulazak domaćih proizvoda na naše rafe potrebno samo ispunjenje osnovnih standarda za prodaju u marketima široke potrošnje.