Hrvatski brodari koji imaju brodove u međunarodnoj plovidbi, bilo vlastite, uzete u zakup ili na brodarski ugovor, od početka 2011. najvjerojatnije će plaćati porez obračunat po neto tonaži broda, upisanoj u Svjedodžbi o baždarenju. Naime, hrvatski brodari u međunarodnoj plovidbi imaju od 2008. privilegiju da ne plaćaju porez, a sada bi na ime spomenutih davanja u državnu blagajnu godišnje trebali uplatiti sveukupno tri milijuna kuna. Uvođenje ovog poreza znači prilagodbu Hrvatske zakonodavstvu EU-a, a kao podloga za izradu tog prijedloga uzeta su uspješna zakonska rješenja nekih drugih zemalja, od Norveške, Nizozemske, Danske i Belgije do Grčke i Cipra. Ministarstvo mora je osnovalo radnu skupinu za izradu spomenutog prijedloga, koji bi se do kraja ove godine trebao naći i pred sabornicima te postati dopuna našeg pomorskog zakonika. Za izradu tog prijedloga u velikoj mjeri su važni i stavovi »Mare Nostruma« - udruge hrvatskih poslodavaca-brodara u međunarodnoj plovidbi. Ravnatelj te udruge Mato Botica napominje kako nema veće bojazni da brodari zbog uvođenja ovog poreza domaću zastavu zamjene nekom drugom.
Hrvatski brodari koji imaju brodove u međunarodnoj plovidbi, bilo vlastite, uzete u zakup ili na brodarski ugovor, od početka 2011. najvjerojatnije će plaćati porez obračunat po neto tonaži broda, upisanoj u Svjedodžbi o baždarenju.
Naime, hrvatski brodari u međunarodnoj plovidbi imaju od 2008. privilegiju da ne plaćaju porez, a sada bi na ime spomenutih davanja u državnu blagajnu godišnje trebali uplatiti sveukupno tri milijuna kuna. Predsjednik Uprave Tankerske plovidbe iz Zadra Ive Mustać napominje da uvođenje ovog poreza znači prilagodbu Hrvatske zakonodavstvu EU-a, a kao podloga za izradu tog prijedloga uzeta su uspješna zakonska rješenja nekih drugih zemalja, od Norveške, Nizozemske, Danske i Belgije do Grčke i Cipra.
Ministarstvo mora je osnovalo radnu skupinu za izradu spomenutog prijedloga, koji bi se do kraja ove godine trebao naći i pred sabornicima te postati dopuna našeg pomorskog zakonika. Za izradu tog prijedloga u velikoj mjeri su važni i stavovi »Mare Nostruma« - udruge hrvatskih poslodavaca-brodara u međunarodnoj plovidbi. Ravnatelj te udruge Mato Botica napominje kako nema veće bojazni da brodari zbog uvođenja ovog poreza domaću zastavu zamjene nekom drugom.
Brodari će zasigurno imati i neke druge olakšice u svom poslovanju u skoroj budućnosti, između ostalih očekuje se da domaći brodari budu nagrađeni za ukrcavanje na svoje brodove vježbenika palube i stroja, koji inače muku muče gdje odraditi praksu te stjecati znanje pomorca. Naime, strani brodari rijetko ukrcavaju naše vježbenike, već nastoje dobiti gotovog pomorca.
Što se tiče spomenutog prijedloga, predlaže se oporezivanje brodova u pet kategorija s različitim koeficijentima, počev od broda nosivosti do tisuću tona, s time da se za svakih sto jedinica neto tonaže obračuna porez u visini 36,50 eura, zatim do 10.000 neto tona (koeficijent 31,03 eura), do 25.000 neto tona (20,08 eura), do 40.000 neto tona (11,78 eura) i više od 40.000 neto tona (7,30 eura). Za brod koji se nabavi ili otuđi tijekom porezne godine porez će se plaćati razmjerno razdoblju u kojem je taj brod bio na raspolaganju za korištenje poreznom obvezniku.
Jedan od razloga svojedobnog oslobađanja naših brodara od plaćanja poreza bilo je nastojanje države da nekim pogodnostima vrati što više brodova pod domaću zastavu, ispod koje su mnogi izbjegli tijekom Domovinskog rata kako bi lakše poslovali. Hrvatska trgovačko-putnička flota trenutačno ima oko 180 brodova, od kojih oko 60 putničkih, a domaću zastavu vije oko 145 brodova.