Uvoznici i izvoznici od utorka robu mogu dopremati i otpremati i redovnom linijom Dunavom. Proradila je nova brodska veza Beč - Budimpešta - Konstanca, koju je pokrenula pomorsko-rečna agencija “Jugoagent” u saradnji sa austrijskom kompanijom “Helodžistik”. U utorak je put Konstance krenulo deset natovarenih kontejnera, a barža će ka rumunskoj luci, ali i Budimpešti ići jednom nedeljno. Prednost rečnog transporta je pre svega u ceni. U “Jugoagentu” kažu da će oni koji se opredele za njihovu liniju, u odnosu na transport do ili od Kopra, koji je alternativa - uštedeti. Ako su robu od Slovenije prevozili drumskim saobraćajem, ovako će uštedeti od 300 do 400 evra po kontejneru. U odnosu na železnički transport do Kopra, troškovi Dunavom do Konstance, su od 100 do 200 evra manji po kontejneru. I Kopar i Konstanca su takozvane čvorišne luke. Dobro su povezane sa najvećim svetskim lukama, ali i kopnena saobraćajna mreža do njih je dobra. Nasuprot njima su takozvane fid luke, one su manje i služe kao veza do čvorišnih luka. To je Luka Bar. U tom slučaju pretovar, koji je neophodan, poskupljuje transport.
Uvoznici i izvoznici od utorka robu mogu dopremati i otpremati i redovnom linijom Dunavom.
Proradila je nova brodska veza Beč - Budimpešta - Konstanca, koju je pokrenula pomorsko-rečna agencija “Jugoagent” u saradnji sa austrijskom kompanijom “Helodžistik”. U utorak je put Konstance krenulo deset natovarenih kontejnera, a barža će ka rumunskoj luci, ali i Budimpešti ići jednom nedeljno.
Prednost rečnog transporta je pre svega u ceni. U “Jugoagentu” kažu da će oni koji se opredele za njihovu liniju, u odnosu na transport do ili od Kopra, koji je alternativa - uštedeti. Ako su robu od Slovenije prevozili drumskim saobraćajem, ovako će uštedeti od 300 do 400 evra po kontejneru. U odnosu na železnički transport do Kopra, troškovi Dunavom do Konstance, su od 100 do 200 evra manji po kontejneru.
- I Kopar i Konstanca su takozvane čvorišne luke. Dobro su povezane sa najvećim svetskim lukama, ali i kopnena saobraćajna mreža do njih je dobra - objašnjava Ivan Jakšić iz Privredne komore Srbije.
- Nasuprot njima su takozvane fid luke, one su manje i služe kao veza do čvorišnih luka. To je Luka Bar. U tom slučaju pretovar, koji je neophodan, poskupljuje transport. Konstanca nam odgovara jer je transport do nje jeftiniji nego do Kopra. Rečni i uopšte vodni transport spada u najjeftiniji vid transporta. Zahteva najmanje energije.
Iz Konstance bi već 25. avgusta trebalo da krene od 15 do 20 kontejnera sa robom iz uvoza. Iz Beograda bi svake nedelje trebalo da kreću po četiri barže sa 144 malih ili 72 velika kontejnera. U “Jugoagentu” očekuju da će, ako krene privreda, do početka naredne godine biti popunjeni kapaciteti. U planu je da se početkom sledeće godine na liniju priključi i Vukovar, a krajem godine i austrijske luke Ens, Krems i Beč.