Neretko se dešava da se uređaj pod garancijom pokvari, zbog čega se građani često obraćaju udruženjima potrošača.
Najviše se žale na kvarove mobilnih telefona i veš mašina. Evropski parlament usvojio je direktivu kojom se potrošači u Evropskoj uniji štite od takozvanih programiranih kvarova. To je situacija kada se uređaji kvare odmah nakon isteka garancije. Šta novim zakonom dobijaju potrošači?
Novi zakon u zemljama Evropske unije stupiće na snagu za dve godine i trebalo bi da unapredi dostupnost rezervnih delova i poboljša oznake garancija. Za vreme primene novog zakona, trgovci treba da pripreme predugovorno obaveštavanje o klasi i specifikacijama uređaja, kako bi potrošač bio upoznat.
Ukoliko dođe do kvara uređaja, potrošač ima mogućnost zamene ili popravke uređaja i nakon komercijalne garancije, koju daje trgovac, kaže Jovanka Nikolić iz Asocijacije potrošača Srbije.
Prema novom pravilniku, biće formirana platforma koja će povezati proizvođače, uvoznike i trgovce sa ovlašćenim servisima, kako bi rezervni delovi bili dostupni potrošačima, kaže naša sagovornica.
Iz Asocijacije potrošača Srbije kažu da bismo usklađivanjem naših zakona sa direktivom Evropske unije došli do kvalitetnijih proizvoda sa Zapada u narednom periodu.