Sve vodeće domaće punionice mineralnih voda registrovale su u septembru značajan pad prodaje, dok je celokupno tržište smanjeno za deset procenata u odnosu na isti mesec protekle godine. Lider tržišta „Knjaz Miloš” smanjio je septembarsku prodaju 11,1 odsto dok je novosadska „Minakva” zabeležila pad od čak 23,4 procenta u odnosu na isti mesec 2009. godine. „Voda Vrnjci” iz Vrnjačke Banje smanjila je prodaju 8,3 procenta dok je poslednji član velike četvorke, „Vlasinska Rosa”, u istom periodu ostvarila rast prodaje od 3,7 procenata. Ove četiri punionice vode drže preko tri četvrtine domaćeg tržišta i u velikoj meri diktiraju cenovne i druge trendove u ovoj industriji. U prvih devet meseci ukupna prodaja domaćih punionica voda iznosila je 4,86 miliona hektolitara i bila je skoro dva procenta manja u odnosu na isti period 2009. godine. Lider tržišta i dalje je ostao aranđelovački „Knjaz Miloš” koji je blago ojačao tržišnu poziciju zauzevši 28,6 procenata tržišta...
Sve vodeće domaće punionice mineralnih voda registrovale su u septembru značajan pad prodaje, dok je celokupno tržište smanjeno za deset procenata u odnosu na isti mesec protekle godine.
Lider tržišta „Knjaz Miloš” smanjio je septembarsku prodaju 11,1 odsto dok je novosadska „Minakva” zabeležila pad od čak 23,4 procenta u odnosu na isti mesec 2009. godine. „Voda Vrnjci” iz Vrnjačke Banje smanjila je prodaju 8,3 procenta dok je poslednji član velike četvorke, „Vlasinska Rosa”, u istom periodu ostvarila rast prodaje od 3,7 procenata. Ove četiri punionice vode drže preko tri četvrtine domaćeg tržišta i u velikoj meri diktiraju cenovne i druge trendove u ovoj industriji.
U prvih devet meseci ukupna prodaja domaćih punionica voda iznosila je 4,86 miliona hektolitara i bila je skoro dva procenta manja u odnosu na isti period 2009. godine. Lider tržišta i dalje je ostao aranđelovački „Knjaz Miloš” koji je blago ojačao tržišnu poziciju zauzevši 28,6 procenata tržišta. Novosadska „Minakva” nastavila je lagani silazni trend spustivši svoj tržišni udeo neznatno ispod 20 procenata što je prvi put u poslednjih pet godina da ova punionica u posmatranom periodu kontroliše manje od petine domaćeg tržišta.
„Voda Vrnjci”, koja posluje pod kontrolom beogradske kompanije „Ekstra-pet”, zadržala je trend rasta i u tekućoj godini, i posle septembarskog pada, ali je on znatno usporen u poslednjih nekoliko meseci. „Voda Vrnjci” se nakon trećeg kvartala nalazi tik iza „Minakve” sa udelom od 18,2 procenta i rastom u prvih devet meseci od 7,4 procenta.
Sličnu poziciju, kao i protekle godine, drži „Vlasinska Rosa”, koja je nakon privatizacije i ulaska u sistem „Koka-Kole”, postala više nego ozbiljan tržišni igrač sa udelom od 10,7 procenata, i to prodajom skoro isključivo negazirane vode. Od ostalih punionica valja spomenuti „Hebu”, koja je nakon privatizacije od strane „Nektara”, stabilizovala tržišno učešće oko nivoa od šest procenata dok se kuršumlijska „Planinka” i njen brend „prolom voda“ nalaze skoro nadomak stabilnih pet procenata tržišta.
Očito, treću godinu zaredom, domaće tržište voda nastaviće trend stagnacije i (ili) opadanja što u velikoj meri ograničava cenu biznisa iz ove branše prilikom eventualne prodaje. Nakon ulaska „Koka-Kole” na ovdašnje tržište (kupovina „Rose” 2005. god.) nije se pojavio nijedan veliki igrač koji bi odrešio kesu za domaće punionice, ukoliko se izuzme preuzimanje „Mivele” od strane „Agrokora” pre dve godine. Stoga ne čudi prošlogodišnja odluka čelnika „Salforda” da odloži očekivanu prodaju „Knjaza”, ne bi li oporavak standarda doprineo ponovnoj ekspanziji ovog tržišta.