Konzum ima najveći tržišni udio u trgovini na veliko i malo

Bez autora
Jul 20 2010

Prema istraživanju Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja u sklopu redovnog praćenja stanja na tržištima s aspekta zaštite tržišnog natjecanja ukupan prihod svih poduzetnika ostvaren trgovinom na veliko mješovitom robom, u 2009. godini, iznosio je 6,7 milijardi kuna. Rezultati istraživanja pokazuju da je tržište trgovine na veliko visoko koncentrirano. Najveći tržišni udjel ostvario je poduzetnik Konzum, a slijedi ga poduzetnik Metro Cash& Carry. Oba poduzetnika u 2009. godini bilježe pad prihoda u odnosu na 2008. godinu. Za trgovinu na malo, rezultati istraživanja pokazuju da je ukupno ostvareni prihod svih poduzetnika iz uzorka na tržištu trgovine na malo u 2009. godini iznosio 28,3 milijardi kuna što je za oko dva posto manje od prihoda ostvarenog u 2008. godini. Najveći prihod kao i tržišni udio i nadalje ima Konzum, a zatim slijede Plodine, Kaufland Hrvatska, Mercator-H, Billa, Lidl, Kerum, Dinova - Diona, Tommy i Getro.

Konzum ima najveći tržišni udio u trgovini na veliko i maloPrema istraživanju Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja u sklopu redovnog praćenja stanja na tržištima s aspekta zaštite tržišnog natjecanja ukupan prihod svih poduzetnika ostvaren trgovinom na veliko mješovitom robom, u 2009. godini, iznosio je 6,7 milijardi kuna.

Rezultati istraživanja pokazuju da je tržište trgovine na veliko visoko koncentrirano, stoji u priopćenju AZTN-a.

Najveći tržišni udjel ostvario je poduzetnik Konzum, a slijedi ga poduzetnik Metro Cash& Carry. Oba poduzetnika u 2009. godini bilježe pad prihoda u odnosu na 2008. godinu. Za trgovinu na malo, rezultati istraživanja pokazuju da je ukupno ostvareni prihod svih poduzetnika iz uzorka na tržištu trgovine na malo u 2009. godini iznosio 28,3 milijardi kuna što je za oko dva posto manje od prihoda ostvarenog u 2008. godini. Najveći prihod kao i tržišni udio i nadalje ima Konzum, a zatim slijede Plodine, Kaufland Hrvatska, Mercator-H, Billa, Lidl, Kerum, Dinova - Diona, Tommy i Getro.

Značajan rast, kako prihoda, tako i tržišnog udjela u 2009. godini bilježe Plodine, Kaufland, Lidl kao i Dinova-Diona što je nastavak trenda iz prethodne 2008. godine, dok su tržišni udjeli Mercatora – H, Bille i Getroa u padu. Rezultati istraživanja pokazuju da je tržište trgovine na malo umjereno koncentrirano, s time da se u 2009. godini uočavaju naznake rasta koncentriranosti prvih deset poduzetnika u odnosu na 2008. godinu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik