Kraj velikih šoping-centara na periferiji: Trgovine se vraćaju u centre

Bez autora
Jun 19 2010

Trgovine se polako s periferije vraćaju u središte Zagreba, pokazuje najnovije istraživanje tvrtke RegioPlan. U tranzicijskim je zemljama za trgovce najatraktivnije središte Praga. Češka je metropola, pokazuje istraživanje, po izboru trgovina, trgovačkoj atmosferi i frekvenciji kupaca definitivno na prvom mjestu u zemljama iza nekadašnje “željezne zavjese”. No, ni središte Zagreba ne zaostaje za češkom prijestolnicom, jer Gornji i Donji grad trgovcima nude priličan prostor za poslovanje, a prati ih i bogato kulturno-povijesno naslijeđe i gastronomska ponuda. Ipak, središte Zagreba po privlačnosti za trgovce kaska i za Budimpeštom, koja je samo za nijasnu slabija od Praga, kao i za Varšavom. S druge strane, Zagreb je nešto bolji od Bratislave, dok je u trgovačkom smislu najslabije razvijen centar Bukurešta. Trgovina se vraća u centre gradova, te je njihova važnost u odnosu na trgovačke centre na periferijama sve veća.

Kraj velikih šoping-centara na periferiji: Trgovine se vraćaju u centreTrgovine se polako s periferije vraćaju u središte Zagreba, pokazuje najnovije istraživanje tvrtke RegioPlan.

U tranzicijskim je zemljama za trgovce najatraktivnije središte Praga. Češka je metropola, pokazuje istraživanje, po izboru trgovina, trgovačkoj atmosferi i frekvenciji kupaca definitivno na prvom mjestu u zemljama iza nekadašnje “željezne zavjese”. No, ni središte Zagreba ne zaostaje za češkom prijestolnicom, jer Gornji i Donji grad trgovcima nude priličan prostor za poslovanje, a prati ih i bogato kulturno-povijesno naslijeđe i gastronomska ponuda.

Zagreb iza Budimpešte

Ipak, središte Zagreba po privlačnosti za trgovce kaska i za Budimpeštom, koja je samo za nijasnu slabija od Praga, kao i za Varšavom. S druge strane, Zagreb je nešto bolji od Bratislave, dok je u trgovačkom smislu najslabije razvijen centar Bukurešta.

- Trgovina se vraća u centre gradova, te je njihova važnost u odnosu na trgovačke centre na periferijama sve veća. Bolja trgovačka ponuda u gradskoj jezgri privlači i veći broj potrošača, što je svakom gradu itekako potrebno, ističe Hanna Bomba-Wilhelmini, direktorica RegioPlana.

Trgovački sektor u zapadnoj i istočnoj Europi razvijao se u dva različita pravca. Dok je njegov razvoj na zapadu Staroga kontinenta bio razmjerno stabilan, na istoku je prolazio kroz razne preokrete.
Veliki obrat

Padom socijalizma dolazi do urušavanja nekadašnjih robnih kuća u velikim gradovima, a dolazak stranih trgovačkih lanaca odvija se uglavnom na periferiji gradova.

Široki prostori na izlazima velikih gradova i njihova dostupnost automobilima učinili su periferije istočnoeuropskih metropola u protekla dva desetljeća pravim “trgovačkim mekama”. No, ti se trendovi sada mijenjaju jer trgovačke zone u gradskoj jezgri nude urbani doživljaj i omogućuju kombiniranje trgovine, kulture i gastronomije. Stoga na mjestima nekadašnjih tvornica i u novobnovljenim nekretninama u centirma rastu manji trgovački centri namijenjeni opskrbi gradskih četvrti, kažu u RegioPlanu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik