Luksuz ponovo popularan

Bez autora
Apr 18 2010

Slogan proizvođaca luksuznih artikala "Luksuz nikome nije potreban, ali ulepšava zivot" ponovo je popularan, a sa oporavkom svetske ekonomije počela je da raste tražnja čuvenih satova iz Švajcarske. Izvoz tih proizvoda je u februaru porastao za više od 14 odsto u odnosu isti mesec 2009. godine, u vreme kada je kriza "tresla svet".Opšti ton daje Azija, a samo u Kini tražnja švajcarskih satova u februaru je skočila za 50 odsto. Za Kinom slede Tajland, Tajvan, Singapur i Hongkong, gde je rast tražnje takođe dvocifren.

Luksuz ponovo popularanSlogan proizvođaca luksuznih artikala "Luksuz nikome nije potreban, ali ulepšava zivot" ponovo je popularan, a sa oporavkom svetske ekonomije počela je da raste tražnja čuvenih satova iz Švajcarske.

Prema podacima švajcarske industrije satova, izvoz tih proizvoda je u februaru porastao za više od 14 odsto u odnosu isti mesec 2009. godine, u vreme kada je kriza "tresla svet".

Opšti ton daje Azija, a samo u Kini tražnja švajcarskih satova u februaru je skočila za 50 odsto. Za Kinom slede Tajland, Tajvan, Singapur i Hongkong, gde je rast tražnje takođe dvocifren, navodi ruski poslovni dnevnik "RBK Dejli".

Posle prošlogodišnjeg pada izvoza od 22 odsto, očigledno je oživljavanje tog sektora švajcarske industrije.

Uprkos činjenici da su evropsko i američko tržište još uvek slabi, većina švajcarskih proizvođača satova je već zaboravila prošlogodišnja otpuštanja radnika i skraćivanje radnog vremena i krenula u novu ekspanziju.

- Jako prisustvo u Aziji pokazalo se kao odlučujuća prednost - kazao je analitičar brokerske kuće "Helvea" Alesandro Milorini, koji smara da su tržišta Japana i Evrope još uvek slaba, dok je američko na putu oporavka sa porastom od 18 odsto.

Na godišnjem nivou američko tržište je, međutim, još uvek u minusu.

Duboka ekonomska recesija u SAD zadala je proizvođačima luksusnih artikala ozbiljnu glavobolju. Visoke gubitke u Severnoj Americi pretrpeli su skupi brendovi, kao što je "rolex". U isto vreme, krizu su mnogo bolje podneli jeftiniji brendovi, poput "svoča", koji su se blagovremeno prebacili na azijska tržišta.

Godišnji promet švajcarske industrije satova, među najznačajnijima za ekonomiju zemlje, koja zapošljava oko 53.000 radnika, iznosi oko 14 milijardi franaka (13,2 milijarde dolara).

Udeo izvoza u prometu dostiže oko 95 odsto. Značaj azijsko-pacifičke regije u ostvarenom prihodu je sve veći i ona sada u njemu učestvuje sa 47 odsto. Na drugom mestu je Evropa sa 33 odsto udela u prihodima.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik