Najveća prednost onlajn šopinga uskoro bi mogla postati prošlost?
Onaj ko danas kupuje putem interneta očekuje brzu, jednostavnu i besplatnu dostavu te brz i besplatan povrat proizvoda s kojim nije zadovoljan. Čekati na robu čak dva dana, kupcima se čini kao večnost, a kad za dostavu trebaju platiti – to smatraju pljačkom.
Umjesto borbe za povećanje tržišnog udela, nudeći kupcima besplatnu dostavu i povrate, trgovci svakom transakcijom pokušavaju dodatno zaraditi, navodi Business Insider.
Mnogi trgovci na malo, uključujući H&M, Zaru, J.Crew pa i Amazon počeli su prilagođavati pravila povrata, a razlog su, kako tvrde, niže maloprodajne marže i viši troškovi zaduživanja.
Zbog toga kupcima naplaćuju vraćanje stvari, skraćuju rokove povrata i odbijaju prihvatiti neke artikle u potpunosti, čime žele da ih odvrate od vraćanja robe, to jest, prisiliti ih kupljene stvari u trgovine vrate osobno. Amazon Prime tako sada naplaćuje 130 evra godišnje za "besplatnu" isporuku stvari.
Međutim, besplatna dostava zapravo i nije besplatna jer ona uključuje logističke troškove i često male trgovce ostavlja u nepovoljnom položaju u poređenju s njihovim mnogo većim konkurentima.
Pre trideset godina, fizičko vraćanje artikla kupcima nije izazivalo zazor, no danas nam se ta opcija čini bolnom i nepravednom. Uvođenjem onlajn povrata trgovci na malo promenili su nekadašnje navike kupaca, a sada ih ponovno pokušavaju promeniti.
Zbog toga će oni koji kupuju "onlajn" možda razmisliti malo duže, pre nego što željeni artikl klikom miša "dodaju u korpu".