Najveća prednost onlajn šopinga uskoro bi mogla postati prošlost?

Bez autora
Feb 28 2024

Najveća prednost onlajn šopinga uskoro bi mogla postati prošlost?

Onaj ko danas kupuje putem interneta očekuje brzu, jednostavnu i besplatnu dostavu te brz i besplatan povrat proizvoda s kojim nije zadovoljan. Čekati na robu čak dva dana, kupcima se čini kao večnost, a kad za dostavu trebaju platiti – to smatraju pljačkom.

Umjesto borbe za povećanje tržišnog udela, nudeći kupcima besplatnu dostavu i povrate, trgovci svakom transakcijom pokušavaju dodatno zaraditi, navodi Business Insider.

Mnogi trgovci na malo, uključujući H&M, Zaru, J.Crew pa i Amazon počeli su prilagođavati pravila povrata, a razlog su, kako tvrde, niže maloprodajne marže i viši troškovi zaduživanja.

Zbog toga kupcima naplaćuju vraćanje stvari, skraćuju rokove povrata i odbijaju prihvatiti neke artikle u potpunosti, čime žele da ih odvrate od vraćanja robe, to jest, prisiliti ih kupljene stvari u trgovine vrate osobno. Amazon Prime tako sada naplaćuje 130 evra godišnje za "besplatnu" isporuku stvari.

Međutim, besplatna dostava zapravo i nije besplatna jer ona uključuje logističke troškove i često male trgovce ostavlja u nepovoljnom položaju u poređenju s njihovim mnogo većim konkurentima.

Pre trideset godina, fizičko vraćanje artikla kupcima nije izazivalo zazor, no danas nam se ta opcija čini bolnom i nepravednom. Uvođenjem onlajn povrata trgovci na malo promenili su nekadašnje navike kupaca, a sada ih ponovno pokušavaju promeniti.

Zbog toga će oni koji kupuju "onlajn" možda razmisliti malo duže, pre nego što željeni artikl klikom miša "dodaju u korpu".

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik