Stanovnici Republike Srpske ove godine imali su najviše reklamacija na tehničke proizvode, najčešće zbog neispravnosti električnog uređaja, te neostvarivanja prava iz garantnog lista. Inspektori su za devet mjeseci ove godine u trgovinama izvršili ukupno 3.237 kontrola, a zbog nepotpunih deklaracija, neposjedovanja garantnih listova ili tehničkih uputstava, iz prometa je privremeno povučena roba u vrijednosti od 427.000 maraka. Potrošači inspekciji vrlo često prijavljuju kupovinu neispravnih tehničkih proizvoda. Dešava se da potrošači u trgovinama ne mogu da ostvare svoje prava koja imaju na osnovu garantnog lista koji se dobije uz kupljenu robu. Prava potrošača, a samim tim i pravo na reklamaciju, kod nas slabo poštuju. Većina pritužbi potrošača na trgovce odnosi se upravo na kupovinu tehničke robe, uz koju kupci obavezno moraju da dobiju garantni list i račun, što u praksi nije uvijek slučaj.
Stanovnici Republike Srpske ove godine imali su najviše reklamacija na tehničke proizvode, najčešće zbog neispravnosti električnog uređaja, te neostvarivanja prava iz garantnog lista, kažu u Republičkoj tržišnoj inspekciji.
Inspektori su za devet mjeseci ove godine u trgovinama izvršili ukupno 3.237 kontrola, a zbog nepotpunih deklaracija, neposjedovanja garantnih listova ili tehničkih uputstava, iz prometa je privremeno povučena roba u vrijednosti od 427.000 maraka.
Republički tržišni inspektor Zoran Vučkovac kaže da potrošači inspekciji vrlo često prijavljuju kupovinu neispravnih tehničkih proizvoda.
- Dešava se da potrošači u trgovinama ne mogu da ostvare svoje prava koja imaju na osnovu garantnog lista koji se dobije uz kupljenu robu - kazao je Vučkovac.
Predsjednik Udruženja potrošača Republike Srpske Dragutin Bošković kaže da se prava potrošača, a samim tim i pravo na reklamaciju, kod nas slabo poštuju.
- Većina pritužbi potrošača na trgovce odnosi se upravo na kupovinu tehničke robe, uz koju kupci obavezno moraju da dobiju garantni list i račun, što u praksi nije uvijek slučaj - rekao je Bošković.
Dodaje da je najveća greška koju stanovnici mogu da učine kada kupe proizvod, za koji se ispostavi da je neispravan, jeste da ne sačuvaju račun.
- U tom slučaju potrošači ne mogu da reklamiraju taj proizvod - rekao je Bošković.
Rok trajanja
Glavni republički zdravstveno-sanitarni inspektor Desimir Miljić kaže da ako potrošač kupi proizvod kojem je istekao rok trajanja, on ima pravo da od prodavca zahtijeva vraćanje novca ili novi proizvod sa ispravnim rokom.
- Ako prodavac ne želi da vrati novac ili ne da novi proizvod, potrošač se obavezno treba obratiti inspekciji - rekao je Miljić.