Najviše reklamacija na tehničke proizvode

Bez autora
Nov 01 2010

Stanovnici Republike Srpske ove godine imali su najviše reklamacija na tehničke proizvode, najčešće zbog neispravnosti električnog uređaja, te neostvarivanja prava iz garantnog lista. Inspektori su za devet mjeseci ove godine u trgovinama izvršili ukupno 3.237 kontrola, a zbog nepotpunih deklaracija, neposjedovanja garantnih listova ili tehničkih uputstava, iz prometa je privremeno povučena roba u vrijednosti od 427.000 maraka. Potrošači inspekciji vrlo često prijavljuju kupovinu neispravnih tehničkih proizvoda. Dešava se da potrošači u trgovinama ne mogu da ostvare svoje prava koja imaju na osnovu garantnog lista koji se dobije uz kupljenu robu. Prava potrošača, a samim tim i pravo na reklamaciju, kod nas slabo poštuju. Većina pritužbi potrošača na trgovce odnosi se upravo na kupovinu tehničke robe, uz koju kupci obavezno moraju da dobiju garantni list i račun, što u praksi nije uvijek slučaj.

Najviše reklamacija na tehničke proizvodeStanovnici Republike Srpske ove godine imali su najviše reklamacija na tehničke proizvode, najčešće zbog neispravnosti električnog uređaja, te neostvarivanja prava iz garantnog lista, kažu u Republičkoj tržišnoj inspekciji.

Inspektori su za devet mjeseci ove godine u trgovinama izvršili ukupno 3.237 kontrola, a zbog nepotpunih deklaracija, neposjedovanja garantnih listova ili tehničkih uputstava, iz prometa je privremeno povučena roba u vrijednosti od 427.000 maraka.

Republički tržišni inspektor Zoran Vučkovac kaže da potrošači inspekciji vrlo često prijavljuju kupovinu neispravnih tehničkih proizvoda.

- Dešava se da potrošači u trgovinama ne mogu da ostvare svoje prava koja imaju na osnovu garantnog lista koji se dobije uz kupljenu robu - kazao je Vučkovac.

Predsjednik Udruženja potrošača Republike Srpske Dragutin Bošković kaže da se prava potrošača, a samim tim i pravo na reklamaciju, kod nas slabo poštuju.

- Većina pritužbi potrošača na trgovce odnosi se upravo na kupovinu tehničke robe, uz koju kupci obavezno moraju da dobiju garantni list i račun, što u praksi nije uvijek slučaj - rekao je Bošković.

Dodaje da je najveća greška koju stanovnici mogu da učine kada kupe proizvod, za koji se ispostavi da je neispravan, jeste da ne sačuvaju račun.

- U tom slučaju potrošači ne mogu da reklamiraju taj proizvod - rekao je Bošković.

Rok trajanja

Glavni republički zdravstveno-sanitarni inspektor Desimir Miljić kaže da ako potrošač kupi proizvod kojem je istekao rok trajanja, on ima pravo da od prodavca zahtijeva vraćanje novca ili novi proizvod sa ispravnim rokom.

- Ako prodavac ne želi da vrati novac ili ne da novi proizvod, potrošač se obavezno treba obratiti inspekciji - rekao je Miljić.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik