Novi udar: Kava, ulje i limun sve skuplji!

Bez autora
Jul 11 2010

Iako se vjerojatno većina vas sakrila u hladovinu na nekom od naših morskih odredišta, te vjerojatno niste toliko ludi da vrijeme trošite na surfanje Internetom, za one najvjernije donosimo ovotjedni barometar cijena. Ovaj tjedan kao i mnogi prije donosi zanimljive informacije o kretanju cijena u supermarketima. Prije svega valja napomenuti da smo se i sami uvjerili u najavljeno poskupljenje kave koje je prethodnih dana bilo spomenuto u medijima. Spomenuto poskupljenje uočili smo na primjeru jubilarne kave Franck (popularne 'Ciglice'), koja je ovaj tjedan skuplja u 3 od 8 promatranih supermarketa. Dosadašnja cijena od 15,99 kuna, narasla je na 16,49 kuna. Vjeruje se da je rast cijene u preostalih 5 supermarketa samo pitanje vremena. Poskupljenje koje nas je iznenadilo je poskupljenje suncokretovog ulja Zvijezda. Naime, taj je artikl skuplji u 7 od 8 supermarketa, gdje se dosadašnja cijena od 9,99 kuna, popela na 10,99 kuna.

Novi udar: Kava, ulje i limun sve skuplji!Iako se vjerojatno većina vas sakrila u hladovinu na nekom od naših morskih odredišta, te vjerojatno niste toliko ludi da vrijeme trošite na surfanje Internetom, za one najvjernije donosimo ovotjedni barometar cijena.

Ovaj tjedan kao i mnogi prije donosi zanimljive informacije o kretanju cijena u supermarketima. Prije svega valja napomenuti da smo se i sami uvjerili u najavljeno poskupljenje kave koje je prethodnih dana bilo spomenuto u medijima. Spomenuto poskupljenje uočili smo na primjeru  jubilarne kave Franck (popularne 'Ciglice'), koja je ovaj tjedan skuplja u 3 od 8 promatranih supermarketa. Dosadašnja cijena od 15,99 kuna, narasla je na 16,49 kuna.

Vjerujemo da je rast cijene u preostalih 5 supermarketa samo pitanje vremena.

Poskupljenje koje nas je iznenadilo je poskupljenje suncokretovog ulja Zvijezda (ZSE:ZVZD-R-A). Naime, taj je artikl skuplji u 7 od 8 supermarketa, gdje se dosadašnja cijena od 9,99 kuna, popela na 10,99 kuna. Najzanimljivije, a u isto vrijeme i najalarmantnije poskupljenje uočili smo u Getrou na dječjim pelenama 'Libero br 5.' čija je cijena s 89,99 kuna skočila na 100,96 kuna. Ne kažemo da će to poskupljenje obavezno utjecati na porast cijena u drugim supermarketima, ali nama je definitivno indikator prema kojem možemo prognozirati daljnje nepovoljne turbulencije u cijeni dječjih pelena. Najžalosnije je to što se opet udara na standard roditelja s malom djecom.
 
Ovaj tjedan su se, prema analizi cijena najpovoljnije jedinične košarice, Plodine vratile na prvo mjesto, iako im indeks povoljnosti nije toliko uvjerljiv (+5). Slijedi Kaufland koji  i ovaj tjedan ima najbolji indeks povoljnosti (+17). Iako smo baš u Getrou uočili alarmantno poskupljenje dječjih pelena, Getro je i ovaj tjedan uspio zadržati drugo mjesto što se tiče indeksa povoljnosti (+13). Spomenimo još da se Mercator i Interspar već tjednima, rekli bismo i mjesecima, ne miču s dna ljestvice i što se tiče iznosa jedinične košarice i  što se tiče indeksa povoljnosti.

U analizi prije 3 tjedna pretpostavili smo da bi moglo doći do ljetnog niveliranja cijena, barem što se tiče supermarketa u kontinentalnoj Hrvatskoj, no čini se da rat cijenama i dalje traje. Prije svega to je vidljivo na većoj razlici najpovoljnije i najnepovoljnije jedinične košarice, koja je ovaj tjedan 163,28 kuna, što je gotovo 20 kuna više u odnosu na prethodno očitanje cijena. Još jedan indikator rata cijenama vidljiv je i na ogromnom broju akcijskih cijena kojima, primjerice, Tommy pokušava osvojiti što više kupaca. Tommy je ovaj tjedan od promatranih 134 artikla, na akciju stavio čak njih 19, što je gotovo 15% promatranog asortimana, što ga čini svojevrsnim kraljem akcija.

Detaljnije analizirajući trendove poskupljenja i pojeftinjenja, moramo konstatirati da je situacija puno lošija nego ranijih tjedana. Cijena Zvijezda suncokretovog ulja viša je u 7 od 8 supermarketa u prosjeku za 8,13%. Iako ne previše, cijena filea od pilećih prsa 'Cekin' porasla je u 6 od 8 supermarketa i to u prosjeku za 3,29%. Već poslovično, najsnažniji trendovi poskupljenja i opet su u odjelu svježeg voća i povrća. Najveći ovotjedni negativci su rajčica, skuplja u 7 od 8 supermarketa za nevjerojatnih 44,29% u prosjeku, te krastavci, skuplji u svih 8 supermarketa za ništa manje iritantnih 37,53%.

Ako tome pridodamo i poskupljenje limuna, koji je u 5 od 8 supermarketa skuplji prosječno za 22,26%, dobit ćemo sliku u kojoj prosječni građanin Hrvatske ne može sebi baš svaki dan priuštiti svježu salatu od rajčice i krastavaca na ovim paklenim ljetnim vrućinama. Vjerojatno ćemo se morati zadovoljiti grickanjem mrkve koja je jeftinija u 6 od 8 supermarketa u prosjeku za 15,45%. S obzirom da su i tikvice pokazale trend pojeftinjenja, također u 6 od 8 supermarketa u prosjeku za 7,34%, možda nas to natjera da idućih tjedana malo promijenimo jelovnik.

Što se tiče pojedinačnih poskupljenja nekog od standardnih artikala, najveće u postotku je ovaj tjedan zabilježeno u Mercatoru na artiklu krema Nivea koja je skuplja za 33,36% u odnosu na prethodno očitanje. Najveće poskupljenje u iznosu zabilježili smo u Getrou, gdje su pelene Libero br.5 skuplje za 10,97 kuna. Spomenimo da je ovaj tjedan najviše turbulencije doživio smrznuti oslić filet, koji je u Getrou po iznosu skuplji za 12 kuna u odnosu na prošlo očitanje, dok je primjerice u Tommyju taj artikl jeftiniji za 63,11%. I za kraj, spomenimo da je u Tommyju akcija ekstra djevičanskog maslinovog ulja koje stoji 34,99 kuna što je čak 20 kuna niže od redovne cijene.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik