Ukoliko proizvođači i distributeri cigareta primijene novu odluku o minimalnoj i posebnoj akcizi koja na snagu stupa 1. januara naredne godine, prema kalkulaciji Uprave za indirektno oporezivanje BiH, cijene će porasti za 0,35 KM po kutiji cigareta. Posebna akciza će porasti sa 0,30 na 0,45 KM po paklici, a samim tim raste i proporcionalna akciza (ona se obračunava 42 posto na maloprodajnu cijenu), a uz sve to akciza ulazi u osnovicu za obračun poreza na dodanu vrijednost, što znači da će porasti i PDV. Zato je povećanje ukupnog poreskog opterećenja 0,35 KM po kutiji ako se u potpunosti prevali na krajnjeg kupca. Naravno, obveznici koji formiraju maloprodajne cijene ne moraju u potpunosti poresko opterećenje prevaliti na krajnjeg potrošača. To je stvar poslovne politike svakog obveznika. Također, odlukom o posebnoj i minimalnoj akcizi na duhanske proizvode definirano je da ukupna minimalna akciza po kutiji cigareta ne smije biti manja od 1,08 KM. Proizvođači i distributeri nove kalkulacije cijena UIOBiH moraju dostaviti do 30. novembra.
Ukoliko proizvođači i distributeri cigareta primijene novu odluku o minimalnoj i posebnoj akcizi koja na snagu stupa 1. januara naredne godine, prema kalkulaciji Uprave za indirektno oporezivanje BiH, cijene će porasti za 0,35 KM po kutiji cigareta.
Glasnogovornik UIOBiH Ratko Kovačević je pojasnio da će posebna akciza porasti sa 0,30 na 0,45 KM po paklici, a samim tim raste i proporcionalna akciza (ona se obračunava 42 posto na maloprodajnu cijenu), a uz sve to akciza ulazi u osnovicu za obračun poreza na dodanu vrijednost, što znači da će porasti i PDV. Zato je povećanje ukupnog poreskog opterećenja 0,35 KM po kutiji ako se u potpunosti prevali na krajnjeg kupca.
- Naravno, obveznici koji formiraju maloprodajne cijene ne moraju u potpunosti poresko opterećenje prevaliti na krajnjeg potrošača. To je stvar poslovne politike svakog obveznika, kazao je on. Također, odlukom o posebnoj i minimalnoj akcizi na duhanske proizvode definirano je da ukupna minimalna akciza po kutiji cigareta ne smije biti manja od 1,08 KM. Proizvođači i distributeri nove kalkulacije cijena UIOBiH moraju dostaviti do 30. novembra. Prema riječima menadžerice korporativnih odnosa u Japan Tobacco Internationalu Sandre Kasalo - Fazlić, mnogi faktori, pored akcize, utječu na konačnu cijenu proizvoda.
- Što se tiče samog porasta akciza, to je jedan od preduvjeta iz polja fiskalnih politika, neizbježan u procesu pridruživanja BiH Evropskoj uniji. U tom smislu duhanska industrija je svjesna činjenice da će svake godine indirektni porezi rasti. To je realnost koju naprosto moramo prihvatiti. U takvoj konstelaciji ono na što apeliramo je razuman i predvidiv rast akciza i UIOBiH to do sada potpuno poštuje, kazala je ona. Prema njenim riječima, sve zemlje koje su okončale proces pridruživanja ili su, kao BiH na tom putu, doživjele da se na tržištu, usljed kontinuiranog porasta akciza, pojavi sve više trgovačkih marki u istim cjenovnim segmentima. To je prilika za potrošače da za svoj novac, među više ponuđenih, izaberu kvalitet, a za JTI prilika da se visokim standardom kvalitete proizvoda, kao što su Winston, Camel i LD, približi većem broju punoljetnih potrošača.