Od "pande" do "mečke"

Bez autora
Jul 19 2010

Dok mnogi evropski i američki bogataši stežu svoj kaiš, novopečeni dolarski milioneri i milijarderi u Kini - kupuju luksuznu robu, ne pitajući za cenu. Poznato je da i u vreme krize, luksuzna roba ima svoje kupce.Ipak, spori oporavak svetske privrede i evropska dužnička kriza, naterali su bogatu klijentelu u Evropi i Americi da, kao i srednja klasa, stegne kaiš. Zato se proizvođači luksuzne robe sve više orijentišu na tržište Dalekog istoka, pre svega Kine, čija će privreda ove godine ostvariti rast od 10,5 odsto.

Od "pande" do "mečke"Dok mnogi evropski i američki bogataši stežu svoj kaiš, novopečeni dolarski milioneri i milijarderi u Kini - kupuju luksuznu robu, ne pitajući za cenu.

Poznato je da i u vreme krize, luksuzna roba ima svoje kupce. Ipak, spori oporavak svetske privrede i evropska dužnička kriza, naterali su bogatu klijentelu u Evropi i Americi da, kao i srednja klasa, stegne kaiš.

Zato se proizvođači luksuzne robe sve više orijentišu na tržište Dalekog istoka, pre svega Kine, čija će privreda ove godine ostvariti rast od 10,5 odsto.

U zemlji osmeha, sve je više bogataša, gladnih svega što galantna evropska i američka klijentela više ne može da priušti. Novopečeni dolarski milioneri i milijarderi u Kini kupuju luksuznu robu, ne pitajući za cenu.

Kinezi koji basnoslovno zarađuju su sve mlađi, pa tako prosečan kupac "mercedesa" u Kini ima 39 godina, dok onaj u Americi, za luksuzni nemački automobil mora da radi još 14 godina.

Godišnje, Kinezi na luksuzne automobile, nakit, odeću, umetnine i putovanja potroše više od devet milijardi evra.

Luksuzne prodavnice u Kini, uglavnom su u Pekingu i Šangaju. To bi uskoro moglo da se promeni, jer suprotno očekivanju, većina novopečenih kineskih bogataša nije i u najbogatijim kineskim gradovima.

"Velike svetske kompanije greše što prednost daju Pekingu i Šangaju, misleći da je tu najbogatija klijentela. Najveći privredni rast zapravo imaju Šengdu, Harbin, Dalian. U tim gradovima plate i broj milijardera brzo rastu", rekao je analitičar Šaun Rien.

Samo nedostatak slobodnog vremena za trošenje novca preti da zaseni prepoznatljiv osmeh na licima nove generacije kineskih preduzetnika. Njihov poslovni duh pred vladu u Pekingu vraća stari izazov - kako sprečiti naduvavanje i pucanje balona ekonomskog rasta, koji može da izazove rast inflacije i nezaposlenosti.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik