Najveće svetske prehrambene kompanije kao što su Pepsiko, Nestle i Unilever u zemljama s niskim prihodima prodaju proizvode koji su manje zdravi u poređenju sa produktima koje plasiraju u bogatijim zemljama.
Naiem, tako se navodi u objavljenom izveštaju neprofitne organizacije Access to Nutrition Initiative (ATNI).
Organizacija je za analizu koristila sistem ocenjivanja "Health Star Rating" koji rangira proizvode na skali od jedan do pet u zavisnosti od toga koliko su zdravi. Ocena iznad 3,5 se smatra zdravim izborom, a petica je najviša ocena.
Eksperti su zaključili da prosečna ocena za proizvode globalnih prehrambenih kompanija koji se prodaju u državama sa niskim prihodima iznosi 1,8, dok su njihovi proizvodi koji se prodaju u bogatijim zemljama dobili prosečnu ocenu 2,3.
Jasno je da to što kompanije prodaju u najsiromašnijim zemljama sveta nisu zdravi proizvodi, izjavio je direktor istraživanja organizacije ATNI za Rojters.Industrijski prerađena hrana igra sve veću ulogu u porastu gojaznosti širom sveta. Svetska zdravstvena organizacija procenjuje da više od milijardu ljudi pati od prekomerne težine, a Svetska banka procenjuje da 70 odsto gojaznih osoba živi u zemljama koje imaju niske i srednje prihoda.
Nestle je odgovorio na izveštaj saopštenjem u kome se navodi da je kompanija posvećena povećanju prodaje nutritivno bogatijih proizvoda, dok je portparol Pepsika odbio da komentariše tvrdnje iz izveštaja, dodaje britanska agencija.