Poskupele i cigarete

Bez autora
Aug 04 2010

Talasu najava poskupljenja hleba, vode, alkoholnih pića, testenina, odeće, slatkiša ulja i mesa, juče su se pridružile i duvanske kompanije, od kojih su neke umesto najava odmah prešli na dela. Gotovo sve cigarete koje se proizvode u Duvanskoj industriji Niš, koja posluje u sastavu kompanije Filip Moris, poskupele su za pet do 10 dinara. „Best“ i „klasik“ poskupeli su za pet dinara i sada koštaju po 90 dinara, „drina“ je skuplja takođe pet dinara i košta 85 dinara. „Parlament“, „filip moris“ i „iv“ koštaju 10 dinara više i za paklu je potrebno izdvojiti 170, odnosno 110 i 140 dinara. Jedino „marlboro“ zasad može da se nađe na trafikama po staroj ceni od 130 dinara. U DIN-u kažu da novi cenovnik važi od 2. avgusta, ali o razlozima zbog kojih su posle nedavnog poskupljenja ponovo odlučili da povećaju cene svojih prozivoda nisu želeli da komentarišu. Cenovna politika je najvažniji instrument tržišne konkurencije. Uzimajući u obzir restrikcije propisane Zakonom o zaštiti konkurencije, nismo u mogućnosti da komentarišemo svoju cenovnu politiku, rečeno je u niškoj fabrici duvana...

Poskupele i cigareteTalasu najava poskupljenja hleba, vode, alkoholnih pića, testenina, odeće, slatkiša ulja i mesa, juče su se pridružile i duvanske kompanije, od kojih su neke umesto najava odmah prešli na dela.

Gotovo sve cigarete koje se proizvode u Duvanskoj industriji Niš, koja posluje u sastavu kompanije Filip Moris, poskupele su za pet do 10 dinara. „Best“ i „klasik“ poskupeli su za pet dinara i sada koštaju po 90 dinara, „drina“ je skuplja takođe pet dinara i košta 85 dinara. „Parlament“, „filip moris“ i „iv“ koštaju 10 dinara više i za paklu je potrebno izdvojiti 170, odnosno 110 i 140 dinara. Jedino „marlboro“ zasad može da se nađe na trafikama po staroj ceni od 130 dinara.

U DIN-u kažu za Danas da novi cenovnik važi od 2. avgusta, ali o razlozima zbog kojih su posle nedavnog poskupljenja ponovo odlučili da povećaju cene svojih prozivoda nisu želeli da komentarišu. „Naša cenovna politika je najvažniji instrument tržišne konkurencije. Uzimajući u obzir restrikcije propisane Zakonom o zaštiti konkurencije, nismo u mogućnosti da komentarišemo svoju cenovnu politiku“, rečeno je Danasu u niškoj fabrici duvana.

Pretpostavlja se da je osnovni razlog povećanja cena cigareta rast minimalne akcize koju je Vlada povisila 29. jula. Ona je povećana sa 43,52 na 47,02 dinara. U Ministarstvu finansija objasnili su da je reč o redovnom šestomesečnom usklađivanju minimalne akcize, ali su tvrdili i da to neće dovesti do poskupljenja cigareta.

Drugi proizvođači nisu menjali cenovnike. Međutim, imajući u vidu dosadašnju praksu to će se neminovno dogoditi što oni i ne kriju. Situacija na tržištu je takva da su zbog visokog udela DIN-a, ostali proizvođači uglavnom primorani da prate cenovnu politiku lidera.

U Britiš ameriken tobaku kažu za Danas da trenutno analiziraju uticaj uvećane minimalne akcize. „Verovatno ćemo reagovati u pojedinim cenovnim segmentima, ali se konačna odluka očekuje početkom naredne nedelje“, kažu u BAT-u. U Japan tobaku nisu mogli da govore o eventualnom poskupljenju jer je odgovorna osoba trenutno na odmoru.

U inđijskoj fabrici Monus potvrdili su Danasu da još uvek nisu menjane cene cigareta „fast“, „monus“, „de santis“ i „tu bizi“, ali nisu želeli da otkriju sledeće poteze.

Poskupljenje mesa takođe je izvesno, ali kako kažu u Privrednoj komori Srbije, ne bi trebalo očekivati velika pomeranja cena jer je u prodavnicama smanjena tražnja za tom životnom namirnicom. Predsednik Grupacije mesne industrije u PKS Momir Jovanović rekao je Tanjugu da su moguće samo manje korekcije cena svinjskog mesa, zbog male ponude tovljenika na tržištu.

- Vidim da je zadnjih nedelja cena tovljenika u rastu. Najverovatnije bismo za posledicu toga, ako se tako nastavi, mogli očekivati neka pomeranja, ali ne velika, bar za sada - rekao je Jovanović, naglasivši da je „dosta nezahvalno davati prognoze“.

Mineralne vode i pivo miruju

Za sada nema najava da će cene mineralne vode ili piva biti povećane, tvrde u Udruženju pivara i Poslovnom udruženju proizvođača mineralnih voda Srbije. „Prodaja mineralnih voda je na nivou prošle godine. Povećanje cena je poslednji korak koji bi mogao uslediti kao posledica najavljenih poskupljenja cena repromaterjala“, rekla je direktorka Poslovnog udruženja proizvođača mineralnih voda Branka Šerović. Predsednik Udruženja pivara i sladara Miodrag Maksimović izjavio je da iz pivarske industrije, za sada, nema najava povećanja cena. On je naveo da je prodaja piva od početka godine opala, ali da podaci za jul pokazuju da je došlo do poboljšanja prodaje.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik