Slovenija: Potrošači se naviknuli na neradnu nedjelju

Bez autora
Jul 24 2024

Uz nekoliko iznimaka, trgovine su nedjeljom i blagdanima u Sloveniji zatvorene već četiri godine.

I dalje su podijeljena mišljenja o tome je li to dobro ili ne, no čini se da su se ljudi pomirili s mjerom i navikli da sve što im treba moraju kupiti drugi dan.

Nedjeljom i praznikom kod nas će biti teško nešto kupiti jer su gotovo sve trgovine zatvorene. Stoga je dobro unaprijed znati gdje ćete moći nabaviti neku sitnicu koja vam hitno treba, piše RTV Slovenije.

Zakonom je propisano da neke trgovine i dalje mogu raditi nedjeljom i blagdanom. Riječ je o manjim trgovinama do 200 četvornih metara na benzinskim postajama, graničnim prijelazima, lukama javnog prijevoza, zračnim lukama, željezničkim i autobusnim kolodvorima te u bolnicama.

Mogu se otvoriti i manje trgovine u kojima rad obavlja nositelj trgovačke djelatnosti ili prokurist. Osim pekarnica, u slovenskoj Istri nema puno takvih trgovina. U Izoli svaki dan radi obiteljska tržnica Vanja, nazvana po vlasniku. "Mušterije su nam jako zahvalne što smo otvoreni. Uglavnom kupuju pića koja su dobrodošla u ove vruće dane, ali i salame, domaće kiflice i sladoled", kaže vlasnik.

Najveći promet je upravo kad su druge trgovine zatvorene, potvrđuje: "Promet je veći, to moram potvrditi. Samo poraste, nekih 300 ili 400 posto, apsolutno."

Većina ljudi već se prilagodila novoj stvarnosti i jest nerad trgovina ih više ne opterećuje:

"Ja bih osobno više volio da su otvorene, ali razumijem i ljude koji rade u trgovinama. Dopuštam im da budu kod kuće, s obitelji i slično", rekao je prolaznik, dok je drugi rekao: "Mislim da je to u redu. Jer i trgovci trebaju odmor. Mislim da smo se jednostavno navikli."

"Ja sam za to da ostane kako je. Navikli smo da se preko tjedna sve dogovara. Neka trgovci uživaju", kaže muškarac, dok drugi prolaznik upozorava:

"Mislim da bi bilo dobro u ljeto da je ovdje otvoreno, znam da je dosta trgovina otvoreno u Trstu i žalosno je da Slovenci idu u Italiju umjesto da kupuju ovdje.

Upravo su to i potrebe turizma bili glavni argumenti protivnika zatvaranja trgovina. Njihova su se predviđanja djelomično obistinila.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik