Tržištu Srbije nedostaje diskontna prodaja

Bez autora
Nov 21 2010

U Srbiji za sada nema nijednog pravog diskontera, pa tržište željno očekuje njihov dolazak jer će proizvode za svakodnevnu potrošnju, pre svega osnovne životne namirnice, prodavati po nižim cenama. Diskonteri mogu da prodaju robu po znatno nižim cenama jer nabavljaju robu mnogo jeftinije i koncetrisani su na manji broj artikala u okviru jedne grupe. Diskonteri, na primer, ne šire svoj asortiman na 50 vrsta čokolada, već prodaju samo tri koje kupuju u mnogo većim količinama, pa kod dobavaljača dobijaju povoljnije uslove u nabavci, što se kasnije prenosi na potrošače. Oni se trude da njihovi maloprodajni objekti i sva operativa budu mnogo jeftiniji. Njihovi objekti su skromni, potrošači uglavnom sami otvaraju kutije i bez ičije pomoći vrše izbor. Međunarodni lanac diskontera "Lidla" radi tako što ima uglavnom svoje trgovinske marke, koje centralizovano nabavlja na jednom mestu, za sve zemlje gde posluje. Oni prave tendere za dobavljače iz celog sveta i angažuju onog ko im je, na primer, najpovoljniji za pravljenje jedne vrste čokolade, i tu čokoladu prodaju pod svojim imenom na svim tržištima gde su prisutni.

Tržištu Srbije nedostaje diskontna prodajaU Srbiji za sada nema nijednog pravog diskontera, pa tržište željno očekuje njihov dolazak jer će proizvode za svakodnevnu potrošnju, pre svega osnovne životne namirnice, prodavati po nižim cenama, izjavila je pomoćnik ministra trgovine Ljiljana Stanković.

Ona je ukazala da diskonteri mogu da prodaju robu po znatno nižim cenama jer nabavljaju robu mnogo jeftinije i koncetrisani su na manji broj artikala u okviru jedne grupe.

Stankovićeva je objasnila da diskonteri, na primer, ne šire svoj asortiman na 50 vrsta čokolada, već prodaju samo tri koje kupuju u mnogo većim količinama, pa kod dobavaljača dobijaju povoljnije uslove u nabavci, što se kasnije prenosi na potrošače. Oni se trude da njihovi maloprodajni objekti i sva operativa budu mnogo jeftiniji. Njihovi objekti su skromni, potrošači uglavnom sami otvaraju kutije i bez ičije pomoći vrše izbor.
 
Stankovićeva je navela primer poznatog međunarodnog lanca diskontera "Lidla" koji radi tako što ima uglavnom svoje trgovinske marke, koje centralizovano nabavlja na jednom mestu, za sve zemlje gde posluje.

- Oni prave tendere za dobavljače iz celog sveta i angažuju onog ko im je, na primer, najpovoljniji za pravljenje jedne vrste čokolade, i tu čokoladu prodaju pod svojim imenom na svim tržištima gde su prisutni - objasnila je ona.

Na našem tržištu, kaže Stanković, nedostaju i autlet prodavnice, u kojima se po sniženim cenama prodaje brendirana garderoba iz prethodnih sezona. Te prodavnice su vrlo raširene u svetu, a kod nas ih nema, jer prepreku njihovom otvaranju mogu da predstavljaju i uvoznici najjačih brendova.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik