Uprava za indirektno oporezivanje BiH je od 1. do 25. oktobra naplatila 197 miliona KM dažbina na uvoz robe, što je za 12 miliona KM manje nego u istom prošlogodišnjem periodu. Osnovni razlog manje naplate dažbina od uvezene robe je to što su prevoznici iz Republike Srpske /RS/ više dana blokirali carinske ispostave. Gubici nisu značajniji zbog činjenice da je većina uvoznika, saznavši za blokade carinskih terminala koji se nalaze u Srpskoj, odlazilo na one koji se nalaze u Federaciji BiH, gdje se carinjenje roba vršilo nesmetano. Službenici UIO su u prva dva dana nakon deblokade carinskih terminala radili u pojačanom kapacitetu da bi što prije obavili carinske procedure uvoza i izvoza robe. Autoprevoznici za unutrašnji i međunarodni transport iz cijele RS stupili su u 7. oktobra, u mirne proteste nezadovoljni izmjenama Pravilnika o primjenama licenci za vozače u teretnom drumskom prevozu.
Uprava za indirektno oporezivanje BiH je od 1. do 25. oktobra naplatila 197 miliona KM dažbina na uvoz robe, što je za 12 miliona KM manje nego u istom prošlogodišnjem periodu, potvrđeno je danas Srni iz Uprave.
U UIO su naveli da je osnovni razlog manje naplate dažbina od uvezene robe to što su prevoznici iz Republike Srpske /RS/ više dana blokirali carinske ispostave.
Gubici nisu značajniji zbog činjenice da je većina uvoznika, saznavši za blokade carinskih terminala koji se nalaze u Srpskoj, odlazilo na one koji se nalaze u Federaciji BiH, gdje se carinjenje roba vršilo nesmetano.
Službenici UIO su u prva dva dana nakon deblokade carinskih terminala radili u pojačanom kapacitetu da bi što prije obavili carinske procedure uvoza i izvoza robe.
Autoprevoznici za unutrašnji i međunarodni transport iz cijele RS stupili su u 7. oktobra, u mirne proteste nezadovoljni izmjenama Pravilnika o primjenama licenci za vozače u teretnom drumskom prevozu.
Autoprevoznici iz RS 13. oktobra prekinuli su blokadu carinskih terminala, nakon što je postignut dogovor da primjena Pravilnika o licencama za vozače u teretnom drumskom prevozu bude prolongirana do 30. juna naredne godine. Protest su autoprevoznici započeli 7. oktobra nezadovoljni izmjenama ovog pravilnika.
Pravilnik o promjeni licenci usvojen je 2005. godine i do ove godine važio je na entitetskom nivou, ali ga je Ministarstvo komunikacija i transporta BiH ove godine izmijenilo, te se sada licence izdaju na nivou BiH.