Premda svi sugovornici pozdravljaju najavu uvođenja redovite linije konvojskog prijevoza robe Dunavom od Budimpešte do rumunjske luke Konstanze, upozoravaju da takvi pokušaji do sada nisu prošli. Nije bilo interesa za redovan prijevoz robe ovom linijom. Razlog je manjak robe u okruženju koja bi se prevozila na takav način. Ovaj put takav način prijevoza najvjerojatnije su potencirali Austrijanci. Za pohvalu je što se i Vukovar spominje kao destinacija jer je naša luka kapacitetima i infrastrukturom spremna prihvatiti barže s kontejnerima. Veliki tereti za prijevoz Dunavom očekuju se iz Vupika nakon što ga je kupio Agrokor. U planu je da u Vukovaru bude i svojevrsna burza žitarica pa bi se Dunavom prevozila ne samo hrvatska pšenica nego i ukrajinska, mađarska. Liniju su pokrenule srpska pomorsko-riječna agencija Jugoagent i austrijska kompanija Helogistik. Prvi konvoj od više desetina barži krenuo je iz Budimpešte u utorak, a do Beograda će ploviti četiri dana.
Premda svi sugovornici pozdravljaju najavu uvođenja redovite linije konvojskog prijevoza robe Dunavom od Budimpešte do rumunjske luke Konstanze, upozoravaju da takvi pokušaji do sada nisu prošli.
Burza žitarica
"Nije bilo interesa za redovan prijevoz robe ovom linijom", kaže Tomislav Mihaljević, direktor Luke Vukovar. Razlog je manjak robe u okruženju koja bi se prevozila na takav način. Kapetan Janko Brnardić, ravnatelj Uprave za unutarnju plovidbu u Ministarstvu prometa, kaže da su ovaj put takav način prijevoza najvjerojatnije potencirali Austrijanci. Za pohvalu je, dodaje Brnadić, što se i Vukovar spominje kao destinacija jer je naša luka kapacitetima i infrastrukturom spremna prihvatiti barže s kontejnerima. Veliki tereti za prijevoz Dunavom očekuju se iz Vupika nakon što ga je kupio Agrokor. U planu je da u Vukovaru bude i svojevrsna burza žitarica pa bi se Dunavom prevozila ne samo hrvatska pšenica nego i ukrajinska, mađarska... Liniju su pokrenule srpska pomorsko-riječna agencija Jugoagent i austrijska kompanija Helogistik. Prvi konvoj od više desetina barži krenuo je iz Budimpešte u utorak, a do Beograda će ploviti četiri dana. Tamo će mu se priključiti dodatne barže, a put do Konstanze trajat će ukupno osam dana. Prijevoz Dunavom omogućuje uštede od 100 do 200 eura po kontejneru. Prvi konvojski prijevoz iz Konstanze sa 20-ak kontejnera krenut će 25. kolovoza. Predviđeno je da se samo iz Luke Beograd u konvoj uključuju četiri barže sa 114 malih i 72 velika kontejnera.
Znatna ušteda
Konvoj će prometovati svakog tjedna s polascima iz Budimpešte petkom, a iz Konstanze srijedom. Obje kompanije računaju na profitabilnost riječne linije, jer je riječ o znatnoj uštedi u odnosu na prijevoz robe željeznicom, a još većoj u usporedbi s troškovima u cestovnom prometu. Primjerice, riječno-pomorski prijevoz od Budimpešte do koparske luke donosi uštedu od 300 do 400 eura po kontejneru. Konvojski prijevoz se pokazao izrazito učinkovitiji u financijskom pogledu od pojedinačnog.