Za uskrsne blagdane potrošit će se više nego lani

Bez autora
Apr 15 2025

Hrvatska gospodarska komora (HGK) procjenjuje da će građani ove godine za uskrsne blagdane, to jest u četiri tjedna pred Uskrs, potrošiti više od 1,95 milijardi eura, što je devet posto više u odnosu na isto lanjsko usporedivo razdoblje, izvijestili su u utorak iz HGK.

Napominju kako pozitivni makroekonomski pokazatelji i rast prometa u maloprodaji koji se bilježi od početka godine sugeriraju da će se za uskrsne blagdane potrošiti više u odnosu na 2024. godinu, kada je u četiri tjedna prije Uskrsa ostvareno 1,8 milijardi eura prometa u trgovini na malo.

Prema zadnjim dostupnim podacima, u usporednom razdoblju ove godine ostvaruje se blagi rast broja fiskaliziranih računa od 2,1 posto, porast iznosa fiskaliziranih računa za 9,54 posto, kao i porast iznosa prosječnog računa od 5,75 posto.

- Uz pretpostavku nastavka trenda, procjena je da ćemo ove godine u četiri tjedna pred Uskrs potrošiti više od 1,95 milijardi eura, odnosno devet posto više u odnosu na prošlu godinu, istaknuli su iz HGK.

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku (DZS), u prva dva mjeseca ove godine kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo realno je porastao 3,5 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Također, u veljači je zabilježen godišnji rast maloprodajnog prometa za 2,6 posto, čime se nastavlja pozitivan trend - već 23. mjesec zaredom maloprodaja bilježi rast na godišnjoj razini, navode iz HGK.

- S obzirom na to da je osobna potrošnja najveća sastavnica bruto domaćeg proizvoda (BDP), nastavak rasta maloprodajnog prometa u prvim mjesecima ove godine upućuje na stabilan gospodarski rast i u prvom tromjesečju 2025., unatoč izazovima koje sa sobom nose geopolitičke neizvjesnosti. Uskrs, koji ove godine kalendarski pada kasnije, tradicionalno se povezuje s početkom turističke sezone, što može dodatno utjecati na potrošnju, izjavila je direktorica Sektora za trgovinu HGK Maja Bogović.

Koje su namirnice pojeftinile, a koje poskupjele?

Gledajući po grupama proizvoda koje sudjeluju u uskrsnoj potrošnji, u odnosu na travanj prošle godine, od namirnica za pečenje kolača pojeftinili su brašno (0,4 posto), jaja (0,9 posto) i šećer (9,1 posto), a poskupjeli suho voće i orašasti plodovi (12,5 posto) i čokolada (26 posto).

Od drugih namirnica koje su česte na blagdanskom stolu, pojeftinili su svinjetina (2 posto), svježe povrće (1 posto) i krumpir (9 posto), smrznuta riba (2,5 posto) te maslinovo ulje (5 posto), a poskupjeli janjetina (5 posto), meso peradi (0,5 posto), suho ili usoljeno meso (3,3 posto) i svježa ili rashlađena riba (9,3 posto), navodi se u priopćenju HGK.

Iz Komore su pozvali potrošače da i ovih blagdana, kada je moguće, biraju kvalitetne domaće proizvode označene znakovima prepoznatljivosti Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko koji potvrđuju izvrsnost i podrijetlo.

Na taj način izravno se potiče proizvodnja i jača konkurentnost hrvatskoga gospodarstva, što je ključna poruka kampanje Kupujmo hrvatsko koju HGK provodi gotovo tri desetljeća, poručili su iz HGK.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik