Hrvatska gospodarska komora (HGK) procjenjuje da će građani ove godine za uskrsne blagdane, to jest u četiri tjedna pred Uskrs, potrošiti više od 1,95 milijardi eura, što je devet posto više u odnosu na isto lanjsko usporedivo razdoblje, izvijestili su u utorak iz HGK.
Napominju kako pozitivni makroekonomski pokazatelji i rast prometa u maloprodaji koji se bilježi od početka godine sugeriraju da će se za uskrsne blagdane potrošiti više u odnosu na 2024. godinu, kada je u četiri tjedna prije Uskrsa ostvareno 1,8 milijardi eura prometa u trgovini na malo.
Prema zadnjim dostupnim podacima, u usporednom razdoblju ove godine
ostvaruje se blagi rast broja fiskaliziranih računa od 2,1 posto, porast
iznosa fiskaliziranih računa za 9,54 posto, kao i porast iznosa
prosječnog računa od 5,75 posto.
- Uz pretpostavku nastavka trenda, procjena je da ćemo ove godine u četiri tjedna pred Uskrs potrošiti više od 1,95 milijardi eura, odnosno devet posto više u odnosu na prošlu godinu, istaknuli su iz HGK.
Prema podacima Državnog zavoda za statistiku (DZS), u prva dva mjeseca ove godine kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo realno je porastao 3,5 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Također, u veljači je zabilježen godišnji rast maloprodajnog prometa za 2,6 posto, čime se nastavlja pozitivan trend - već 23. mjesec zaredom maloprodaja bilježi rast na godišnjoj razini, navode iz HGK.
- S obzirom na to da je osobna potrošnja najveća sastavnica bruto domaćeg proizvoda (BDP), nastavak rasta maloprodajnog prometa u prvim mjesecima ove godine upućuje na stabilan gospodarski rast i u prvom tromjesečju 2025., unatoč izazovima koje sa sobom nose geopolitičke neizvjesnosti. Uskrs, koji ove godine kalendarski pada kasnije, tradicionalno se povezuje s početkom turističke sezone, što može dodatno utjecati na potrošnju, izjavila je direktorica Sektora za trgovinu HGK Maja Bogović.
Koje su namirnice pojeftinile, a koje poskupjele?
Gledajući po grupama proizvoda koje sudjeluju u uskrsnoj potrošnji, u
odnosu na travanj prošle godine, od namirnica za pečenje kolača
pojeftinili su brašno (0,4 posto), jaja (0,9 posto) i šećer (9,1 posto),
a poskupjeli suho voće i orašasti plodovi (12,5 posto) i čokolada (26
posto).
Od drugih namirnica koje su česte na blagdanskom stolu,
pojeftinili su svinjetina (2 posto), svježe povrće (1 posto) i krumpir
(9 posto), smrznuta riba (2,5 posto) te maslinovo ulje (5 posto), a
poskupjeli janjetina (5 posto), meso peradi (0,5 posto), suho ili
usoljeno meso (3,3 posto) i svježa ili rashlađena riba (9,3 posto),
navodi se u priopćenju HGK.
Iz Komore su pozvali potrošače da i
ovih blagdana, kada je moguće, biraju kvalitetne domaće proizvode
označene znakovima prepoznatljivosti Hrvatska kvaliteta i Izvorno
hrvatsko koji potvrđuju izvrsnost i podrijetlo.
Na taj način izravno se potiče proizvodnja i jača konkurentnost hrvatskoga gospodarstva, što je ključna poruka kampanje Kupujmo hrvatsko koju HGK provodi gotovo tri desetljeća, poručili su iz HGK.