Točno je da je Upravni sud poništio odluke o davanju koncesije za održavanje brzobrodskih linija, ali ne na četiri kako tvrdi Linijska nacionalna plovidba, nego na tri linije- 9602 Vis-Split, 9604 Lastovo-Vela Luka-Hvar-Split i 9308 Mali Lošinj-Ilovik-Susak-Unije-Martinšćica-Cres-Rijeka. U sva tri slučaja Upravni sud nije poništio odluke o davanju koncesija brodaru Jadroliniji jer su joj ponude bile nepovoljne, nego isključivo zbog formalno-pravnih propusta u provedbi koncesijskoga natječaja. Priopćila je u četvrtak Agencija za obalni linijski pomorski promet odgovarajući na tvrdnje čelnika Linijske nacionalne plovidbe da se, pogodovanjem na štetu malih brodara, Jadroliniji u protekle četiri godine protuzakonito iz državnog proračuna isplatilo 200 milijuna kuna za linije koje je održavala unatoč poništenju natječaja. Natječaj je poništen tek 7. studenoga te je u tijeku priprema za žurno raspisivanje novog natječaja.
Točno je da je Upravni sud poništio odluke o davanju koncesije za održavanje brzobrodskih linija, ali ne na četiri kako tvrdi Linijska nacionalna plovidba, nego na tri linije- 9602 Vis-Split, 9604 Lastovo-Vela Luka-Hvar-Split i 9308 Mali Lošinj-Ilovik-Susak-Unije-Martinšćica-Cres-Rijeka.
U sva tri slučaja Upravni sud nije poništio odluke o davanju koncesija brodaru Jadroliniji jer su joj ponude bile nepovoljne, nego isključivo zbog formalno-pravnih propusta u provedbi koncesijskoga natječaja. Priopćila je u četvrtak Agencija za obalni linijski pomorski promet odgovarajući na tvrdnje čelnika Linijske nacionalne plovidbe da se, pogodovanjem na štetu malih brodara, Jadroliniji u protekle četiri godine protuzakonito iz državnog proračuna isplatilo 200 milijuna kuna za linije koje je održavala unatoč poništenju natječaja.
Iz Agencije ističu da je natječaj poništen tek 7. studenoga te da je u tijeku priprema za žurno raspisivanje novog natječaja.
"I da nije bilo proceduralnih propusta Split Tours d.d., sadašnja Linijska nacionalna plovidba d.d., ne bi mogao pobijediti na natječajima, jer su njegove ponude bile nepovoljne. Na liniji 9308 ponuda Jadrolinije je iznosila 14.550.000 kuna, a Split Toursa 19.495.530,34 kune. Na liniji 9602 ponuda Jadrolinije je bila 9,25 milijuna kuna, a Split Toursa 13,7 milijuna kuna, dok je na liniji 9604 ponuda Jadrolinije iznosila 14,5 milijuna, a Split Toursa 17.822.221,88 kuna. Iz toga je razvidno da se nije pogodovalo Jadroliniji nego su njezine ponude prihvaćene kao najpovoljnije", poručuju iz Agencije.
Nadalje navode i kako natječaj za brzobrodsku liniju Jelsa-Bol-Split nije poništen presudom Upravnoga suda nego odlukom Upravnoga vijeća Agencije od 20. prosinca 2007., a temeljem žalbe Split Toursa d.d.. Natječaj je poništen jer ponuda brodara Jadrolinije nije udovoljavala uvjetima, a ponuda Split Toursa d.d. nije prihvaćena jer je iznosila 13.650.241,88 kuna ili dvostruko više od ponude Jadrolinije.
"Tvrdnje kako je Linijska nacionalna plovidba d.d. izbačena iz konkurencije za koncesiju na brzobrodskoj liniji 9502 Žirje-Kaprije-Šibenik su neutemeljene budući da je postupak koncesioniranja još u tijeku i da nikakva odluka nije donijeta. Naime, ponude su otvorene prije tjedan dana, 23. studenoga 2011. godine, a odluka se mora donijeti u roku od 60 dana od otvaranja ponuda. Ni stručno povjerenstvo, a pogotovo ne Upravno vijeće Agencije, nisu u roku od tjedan dana mogli donijeti konačnu odluku o izboru koncesionara", priopćavaju iz Agencije za obalni linijski pomorski promet.