Poslovanje domaćih turističkih agencija u Srbiji ugrožavaju crno tržište, nelojalna konkurencija i "damping" cene. Predstavnici turističkih agencija tvrde da su putnici "nikad više zaštićeni", dok "država ne oseća težak momenat" u kome se turistički poslenici u Srbiji trenutno nalaze. Turistička industrija i branša u zemlji u ovom momentu se nalaze u prilično nezavidnoj situaciji. Razlozi za to su težak ekonomski momenat i nizak standard stanovništva, ali i to što država i pružaoci direktnih usluga u turizmu u pogledu zakonskih odrebi koje regulišu tu oblast ne uspevaju da nađu kompromis. Država je otvorila tržište za strane turističke agencije, kojih je u Srbiji registrovano 31, a one "damping" cenama guše domaće pružaoce turističkih usluga. To nikako ne znači da su srpske turističke agencije za zatvaranje tržišta i protekcionizam, već da se radi na uspostavljanju standarda, jer slobodna ruka tržišta u ozbiljnim društvima ipak mora biti donekle kontrolisana.
Poslovanje domaćih turističkih agencija u Srbiji ugrožavaju crno tržište, nelojalna konkurencija i "damping" cene.
Predstavnici turističkih agencija tvrde da su putnici "nikad više zaštićeni", dok "država ne oseća težak momenat" u kome se turistički poslenici u Srbiji trenutno nalaze.
Komercijalni direktor "Kon Tiki travela" Zoran Arsenović kazao je da se turistička industrija i branša u zemlji u ovom momentu "nalaze u prilično nezavidnoj situaciji".
Razlozi za to su težak ekonomski momenat i nizak standard stanovništva, ali i to što država i pružaoci direktnih usluga u turizmu u pogledu zakonskih odrebi koje regulišu tu oblast ne uspevaju da nađu kompromis, istakao je Arsenović.
Država je, po Arsenoviću, otvorila tržište za strane turističke agencije, kojih je u Srbiji registrovano 31, a one "damping" cenama guše domaće pružaoce turističkih usluga.
Arsenović je naglasio i da to nikako ne znači da su srpske turističke agencije za zatvaranje tržišta i protekcionizam, već da se radi na uspostavljanju standarda, jer "slobodna ruka tržišta u ozbiljnim društvima ipak mora biti donekle kontrolisana".
"Prepušteni smo nedovoljno kvalitetnim tržišnim mehanizmima", naveo je Arsenović dodajući da za neke akte, kao što je Zakon o zaštiti potrošača, ne postoje resursi za puno sprovođenje.
Arsenović je napomenuo i da za tešku situaciju u tom sektoru deo odgovornosti snose i same turističke agencije, jer su prisutni inertnost, nedovoljna zainteresovanost i nivo saradnje, nedostatak konkretnih akcija...
Turistički radnici su istakli da država mora da uđe u postupak kontrole i rešavanje mnogih problema, kao što je organizacija putovanja "na crno" i to putem "banderaških" oglasa, što je nelojalna konkurencija u odnosu na licencirane agencije koje redovno izmiruju sve obaveze prema državi.