Najjeftiniji način za putovanje do bližih morskih destinacija jeste vožnja automobilom. I pored troškova za benzin, putarine i dokumenta za međunarodnu vozačku dozvolu, turistima se, u najvećem broju slučajeva, najviše isplati da „napune“ auto i krenu na drum. Tako, za razliku od autobusa i aviona, mogu da prilagode put svojim potrebama, da stanu kada žele ili obiđu mesta u prolazu. Ako je vreme velikih vrućina, najbolje je krenuti na put u ranu zoru ili u ranim večernjim satima, dok nema jakog sunca i gužve u saobraćaju. Polazak između 11 i 16 časova treba izbegavati, kao i noćne vožnje između dva i četiri časa kad sposobnost za upravljanje automobilom naglo opada usled umora. Ko putuje klimatizovanim automobilom, treba da vodi računa da razlika unutrašnje i spoljašnje temperature bude maksimalno sedam stepeni.
Najjeftiniji način za putovanje do bližih morskih destinacija jeste vožnja automobilom.
I pored troškova za benzin, putarine i dokumenta za međunarodnu vozačku dozvolu, turistima se, u najvećem broju slučajeva, najviše isplati da „napune“ auto i krenu na drum. Tako, za razliku od autobusa i aviona, mogu da prilagode put svojim potrebama, da stanu kada žele ili obiđu mesta u prolazu.
Polazak
Ako je vreme velikih vrućina, najbolje je krenuti na put u ranu zoru ili u ranim večernjim satima, dok nema jakog sunca i gužve u saobraćaju. Polazak između 11 i 16 časova treba izbegavati, kao i noćne vožnje između dva i četiri časa kad sposobnost za upravljanje automobilom naglo opada usled umora. Ko putuje klimatizovanim automobilom, treba da vodi računa da razlika unutrašnje i spoljašnje temperature bude maksimalno sedam stepeni.
Dokumenta
Obavezna dokumenta za upravljanje kolima izvan Srbije su međunarodna vozačka dozvola i zeleni karton osiguranja. Međunarodna vozačka dozvola se izdaje u Auto-moto savezu Srbije, a rok važenja je tri godine. Uz nju je neophodno imati i važeću nacionalnu vozačku dozvolu. Da bi AMSS izdao međunarodnu dozvolu, potrebno je dostaviti zahtev, vozačku dozvolu, dve fotografije i ličnu kartu ili pasoš.
Ne postoje ograničenja koliko starim vozilom se može krenuti na put van zemlje. Naši vozači treba da znaju i da se kontrola saobraćajne policije u evropskim zemljama dosta razlikuje od sadašnje procedure u Srbiji. Koga zaustavi saobraćajna policija u bilo kojoj od zemalja EU, izlazak iz vozila nije dozvoljen. Za taj prekršaj u Srbiji novi propis predviđa automatsku kaznu od 5.000 dinara, dok je u Evropi taj iznos dosta veći. Savet je da se policajcu pruže „papiri“ i da se strpljivo čeka provera koja može da potraje i dvadesetak minuta.
Propisi
U svim evropskim zemljama, podrazumeva se upotreba sigurnosnog pojasa. Zatim, ako nemate važeći atest o ugrađenom plinskom uređaju, policajac će pozvati vatrogasnu jedinicu koja će odšlepati automobil na „bezbednu lokaciju“. Vozač plaća kaznu, dolazak vatrogasaca, šlepovanje i ležarinu dok se ne „otkloni kvar“.
Zeleni karton
Zeleni karton ne važi u nekim zemljama poput Rusije, Azerbejdžana, Kazahstana i Gruzije, pa tu računajte na dodatni trošak graničnog osiguranja. Za zeleni karton treba da dostavite osiguravajućem društvu polisu obaveznog osiguranja na uvid i saobraćajnu dozvolu.