Beograd „vadi” prosek u srpskom turizmu

Bez autora
Aug 10 2010

U srpskom turizmu u prvoj polovini godine zabeležen je znatan pad prometa stranih turista u odnosu na isti period lane. Svetla tačka koja „vadi” prosek je glavni grad. Situacija u ovoj privrednoj grani u prestonici ipak nije besprekorna, ali imajući u vidu da je u Srbiji ukupan broj dolazaka turista smanjen za osam, a noćenja za 15 odsto, pad od dva odsto koji beleži glavni grad čini se neznatnim. Posmatrano po mestima u Srbiji, za prvih šest meseci 2010. godine u Beogradu je ostvaren najveći broj dolazaka i noćenja turista, ukupno 256.144 dolazaka i 495.277 noćenja. Međutim, ukupan broj dolazaka i noćenja turista u glavnom gradu opao je za dva i pet odsto, u odnosu na period januar-jun prošle godine. Nesklad po boravcima stranaca između prestonice i ostatka države bio je još izraženiji na početku godine, pre početka toplijeg vremena...

Beograd „vadi” prosek u srpskom turizmuU srpskom turizmu u prvoj polovini godine zabeležen je znatan pad prometa stranih turista u odnosu na isti period lane. Svetla tačka koja „vadi” prosek je glavni grad. Situacija u ovoj privrednoj grani u prestonici ipak nije besprekorna, ali imajući u vidu da je u Srbiji ukupan broj dolazaka turista smanjen za osam, a noćenja za 15 odsto, pad od dva odsto koji beleži glavni grad čini se neznatnim.

– Posmatrano po mestima u Srbiji, za prvih šest meseci 2010. godine u Beogradu je ostvaren najveći broj dolazaka i noćenja turista, ukupno 256.144 dolazaka i 495.277 noćenja. Međutim, ukupan broj dolazaka i noćenja turista u glavnom gradu opao je za dva i pet odsto, u odnosu na period januar-jun prošle godine – saopštava Privredna komora Srbije.

Nesklad po boravcima stranaca između prestonice i ostatka države bio je još izraženiji na početku godine, pre početka toplijeg vremena. Tako je u martu za Srbiju zabeležen pad od 20 odsto u odnosu na prethodnu godinu, dok je Beograd u tom periodu imao povećanje od četiri odsto kada se uporedi sa 2009. godinom.

Na širenje popularnosti glavnog grada, smatraju stručnjaci, presudno je uticao dolazak niskotarifnih „lou kost” kompanija na naše tržište. One su u Beograd dovele uglavnom mlađe ljude iz inostranstva, dok je među domaćim putnicima najpopularnija destinacija bila Vrnjačka Banja.

Dodatni razlog za relativno stabilnu poziciju naše prestonice, bez velikih oscilacija u broju dolazaka i noćenja, turizmolozi vide u činjenici da je Beograd još nedovoljno istražena destinacija na evropskoj turističkoj mapi.

Već tradicionalno najviše posetilaca nam dolazi iz bivših jugoslovenskih republika, a kada su druge zemlje u pitanju najveće interesovanje za Beograd i Srbiju uopšte vlada među Austrijancima, Bugarima, Rumunima, Rusima, Britancima, Nemcima...

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik