Od ukupno 13 planiranih letova, koje je američka aviokompanija „Svift er“ trebalo ove sezone da obavi na liniji Čikago - Zagreb - Beograd, već dva leta su otkazana. Tur operater „Er plus“ iz Čikaga zbog toga ima ogromne gubitke jer mora da vrati novac putnicima ili da ih preusmeri na letove drugih aviokompanija. Zbog izgubljenog poverenja tur operatera i putnika, teško je poverovati da će američka aviokompanija ove sezone poleteti iz Beograda. Na sajtu „Svift era“ stoji da je ova aviokompanija sa američkim vazduhoplovnim vlastima 24. juna razrešila problem vezan za bezbednosni priručnik za pilote, koji nije bio u potpunosti usklađen sa američkom vazduhoplovnom regulativom. Zbog toga je flota „Svift era“ sedam dana bila prizemljena. Iako, kako tvrde, nastavljaju sa letovima, na sajtu tur operatera koji prodaje aviokarte za Zagreb i Beograd stoji da se novac vraća putnicima u roku od 14 dana ako su karte plaćene čekom i u roku od sedam dana ako su plaćene kreditnom karticom. Oni, koje će do željenih destinacima prevesti druge aviokompanije, neće biti obeštećeni.
Od ukupno 13 planiranih letova, koje je američka aviokompanija „Svift er“ trebalo ove sezone da obavi na liniji Čikago - Zagreb - Beograd, već dva leta su otkazana.
Tur operater „Er plus“ iz Čikaga zbog toga ima ogromne gubitke jer mora da vrati novac putnicima ili da ih preusmeri na letove drugih aviokompanija. Zbog izgubljenog poverenja tur operatera i putnika, teško je poverovati da će američka aviokompanija ove sezone poleteti iz Beograda.
Na sajtu „Svift era“ stoji da je ova aviokompanija sa američkim vazduhoplovnim vlastima 24. juna razrešila problem vezan za bezbednosni priručnik za pilote, koji nije bio u potpunosti usklađen sa američkom vazduhoplovnom regulativom. Zbog toga je flota „Svift era“ sedam dana bila prizemljena. Iako, kako tvrde, nastavljaju sa letovima, na sajtu tur operatera koji prodaje aviokarte za Zagreb i Beograd stoji da se novac vraća putnicima u roku od 14 dana ako su karte plaćene čekom i u roku od sedam dana ako su plaćene kreditnom karticom. Oni, koje će do željenih destinacima prevesti druge aviokompanije, neće biti obeštećeni.
- Aviokompanije iz države koja ima kategoriju jedan američkih vazduhoplovnih vlasti mogu da lete ka destinacijama u SAD, a aviokompanije iz države, koja je u kategoriji dva kao što je Srbija, ne mogu da lete ka severu Amerike - kažu u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije.
- Međutim, američke aviokompanije bez obzira na to što je Srbija u kategoriji dva nemaju zabranu i mogu da lete ka Beogradu i Nišu.
Kada američki operater želi da uspostavi liniju za Beograd, prethodno mora da se obavi kontrola bezbednosnog sistema na aerodromu „Nikola Tesla“. To radi posebna američka transportna bezbednosna organizacija. Predstavnici te organizacije su obavili kontrolu i konstatovali da beogradski aerodrom i Direktorat civilnog vazduhoplovstva ispunjavaju sve kriterijume za letove američkih kompanija ka Srbiji.
- Nema nikakve krivice sa naše strane, oni su bili potpuno „čisti“ sve papire za letenje za Beograd su imali - ističu u Direktoratu.
- Prvo su iz ekonomskih razloga tražili spajanje Zagreba i Beograda, a na dan samog poletanja otkazali let.