Čarter saobraćaj ove letnje sezone odvijaće se bez problema. „Jat ervejz“, koji je prebukiran u redovnom saobraćaju, imaće manji udeo u prevozu turista, pa će čarter ove sezone preuzeti uglavnom strane kompanije. Sa beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“ saobraćaće šest stranih kompanija ka letovalištima u Turskoj, Egiptu i Tunisu. „Montenegro erlajns“ koji je tražio dozvole za letove iz Beograda ka Španiji i Grčkoj nije dobio „zeleno svetlo“ Direktorata. U Srbiji imamo dva prevoznika, „Jat“ i „Aviogeneks“. Da ne bi bilo iznenađenja, da im u Turskoj, Tunisu ili Egiptu vazduhoplovne vlasti uskrate dozvole, odlučeno je da u čarteru prihvate po dve kompanije iz ovih zemalja. Trenutno je u proceduri izdavanje dozvola za drugu tunisku kompaniju, „Nuvel er“.
Čarter saobraćaj ove letnje sezone odvijaće se bez problema - kaže za „Novosti“ Nebojša Starčević, direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva.
- „Jat ervejz“, koji je prebukiran u redovnom saobraćaju, imaće manji udeo u prevozu turista, pa će čarter ove sezone preuzeti uglavnom strane kompanije.
Sa beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“ saobraćaće šest stranih kompanija ka letovalištima u Turskoj, Egiptu i Tunisu. „Montenegro erlajns“ koji je tražio dozvole za letove iz Beograda ka Španiji i Grčkoj nije dobio „zeleno svetlo“ Direktorata.
- U Srbiji imamo dva prevoznika, „Jat“ i „Aviogeneks“ - navodi Starčević.
- Da ne bi bilo iznenađenja, da im u Turskoj, Tunisu ili Egiptu vazduhoplovne vlasti uskrate dozvole, odlučili smo da u čarteru prihvatimo po dve kompanije iz ovih zemalja. Trenutno je u proceduri izdavanje dozvola za drugu tunisku kompaniju, „Nuvel er“. Inače, čak pet egipatskih kompanija apliciralo je za dozvole, tako da smo bili prinuđeni da odbijemo tri. Odbili smo i crnogorsku nacionalnu avio-kompaniju, koja je tražila dozvole za čarter iz Beograda ka Španiji i Grčkoj.
Obim saobraćaja sa beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“porastao je za oko 20 odsto u odnosu na prošlu godinu. Očekuje se da i ove sezone bude oboren rekord.
- I u redovnom saobraćaju biće novina - tvrdi Starčević.
- Niskotarifna avio-kompanija „Viz er“ u beogradskoj bazi ima jedan, a planira da uvede još jedan avion. Po broju prevezenih putnika sa beogradskog aerodroma ovaj loukoster se popeo na drugu poziciju sa oko 13.000 odlazećih putnika tokom prošlog meseca. Prvo mesto i dalje drži „Jat“ sa 44.000 putnika, treća je „Lufthansa“, zatim „Montenegro erlajns“...
Prva kategorija
Kategorija „jedan“ američkih vazduhoplovnih vlasti, Srbija može da dobije najranije u prvom kvartalu sledeće godine. Direktorat je preko američke ambasade u Beogradu stupio u kontakt sa nadležnima u SAD, koji će tek početkom naredne godine obaviti kontrolu.
- Taj proces bi išao brže da ima zainteresovanih operatera iz Srbije za letove ka SAD - ističe Starčević.
- U svakom slučaju Srbija ispunjava sve uslove da iz druge pređe u prvu kategoriju.