“Cesna“ košta 20.000 evra

Bez autora
Oct 31 2011

U registru Direktorata za civilno vazduhoplovstvo Srbije (DCV) upisano je ukupno 278 letelica, od kojih je 200 plovidbeno. Iako je javnosti poznato da u Srbiji ima biznismena koji poseduju avione, u registru DCV zvučnih imena ipak nema. Kao vlasnici luksuznih malih aviona, vrednih po nekoliko miliona dolara, upisana su samo preduzeća, odnosno avio-kompanije. Reč je o privatnim prevoznicima, koji nude usluge avio-taksija, i to su „Princ avijejšn“ i „Er Pink“. Ima vlasnika koji ustupaju luskuzne letelice privatnim avio-kompanijama za prevoz putnika, a po potrebi ih i sami koriste. Veoma je skupo održavati takve avione i nije isplativo da letelica stoji neiskorišćena. Naravno, vlasnici mogu svoje letelice da registruju i u drugim zemljama, pa možda i zato u našoj evidenciji nema zvučnih imena. U DCV su, naravno, registrovani i avioni „Jat ervejza“, „Aviogeneksa“ i Avio-službe Vlade Srbije. Poslednjih godina beleži se i sve veći broj ultralakih letelica, koje za vlasnike ne predstavljaju veliki izdatak.

“Cesna“ košta 20.000 evraU registru Direktorata za civilno vazduhoplovstvo Srbije (DCV) upisano je ukupno 278 letelica, od kojih je 200 plovidbeno.

Iako je javnosti poznato da u Srbiji ima biznismena koji poseduju avione, u registru DCV zvučnih imena ipak nema. Kao vlasnici luksuznih malih aviona, vrednih po nekoliko miliona dolara, upisana su samo preduzeća, odnosno avio-kompanije. Reč je o privatnim prevoznicima, koji nude usluge avio-taksija, i to su „Princ avijejšn“ i „Er Pink“.

- Ima vlasnika koji ustupaju luskuzne letelice privatnim avio-kompanijama za prevoz putnika, a po potrebi ih i sami koriste - kaže Katarina Andrić Milosavljević, savetnik za medije u DCV.

- Veoma je skupo održavati takve avione i nije isplativo da letelica stoji neiskorišćena. Naravno, vlasnici mogu svoje letelice da registruju i u drugim zemljama, pa možda i zato u našoj evidenciji nema zvučnih imena.

U DCV su, naravno, registrovani i avioni „Jat ervejza“, „Aviogeneksa“ i Avio-službe Vlade Srbije. Poslednjih godina beleži se i sve veći broj ultralakih letelica, koje za vlasnike ne predstavljaju veliki izdatak. U Srbiji može da se kupi polovna „cesna 172“ za oko 20.000 evra, dok nova košta oko 200.000, ali ih kod nas nema. Prosečna starost malih jeftinih aviona u Srbiji je od 30 do 40 godina. Poseduju ih uglavnom aeroklubovi, ali je registrovano i 36 građana kao vlasnika.

Registracija letelice težine do 5.700 kilograma (od četiri do šest sedišta) košta 55.000 dinara, „cesne 172“ (četiri sedišta) - 35.000 dinara, a ultralakog aviona (dva sedišta) - 13.000 dinara.

- Sa malim avionima tipa „cesna 172“ može da se saobraća u regionu, i njihova jedina mana je što mogu da lete samo po idealnim vremenskim uslovima - kaže, za „Novosti“, Željko Ivošević, vlasnik servisa generalne avijacije u Smederevu.

- Kreću se brzinom od 150 do 250 kilometara na sat i mogu da provedu u vazduhu od četiri do šest sati. Posle svakih 50 sati leta ili jednom godišnje obavezan je tehnički pregled, koji košta od 30.000 do 35.000 dinara.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik