Domaći namještaj ulazi u hotelske sobe

Bez autora
Oct 23 2011

Projekt "Hrvatska hotelska soba" ovaj je tjedan premijerno prikazan na čak tri manifestacije: sajmu Ambienta na Zagrebačkom velesajmu, Danima turizma u Šibeniku i međunarodnom sajmu Saso u Splitu. Interes domaćih hotelijera veći je od očekivanoga te se uskoro mogu očekivati i prvi sklopljeni poslovi. Jamstveni rok za domaći hotelski namještaj dulji je nego za uvozni, koji je bezličan, a kad se tome doda i dobar dizajn, onda bi i cijena u šest cjenovnih razreda trebala biti prihvatljiva. Iako je Hrvatska orijentirana na turizam, a ima i bogatu tradiciju u proizvodnji namještaja, domaći su hotelijeri tek sada mogli vidjeti atraktivan domaći namještaj za inovativno uređenje hotelskih soba. Rezultat je to suradnje mladih dizajnera sa Studija dizajna Arhitektonskog fakulteta koji su postali ravnopravan partneri proizvođačima u procesu razvoja novih proizvoda.

Domaći namještaj ulazi u hotelske sobeProjekt »Hrvatska hotelska soba« ovaj je tjedan premijerno prikazan na čak tri manifestacije: sajmu Ambienta na Zagrebačkom velesajmu, Danima turizma u Šibeniku i međunarodnom sajmu Saso u Splitu.

Tatjana Kos, direktorica klastera »Hrvatski interijeri«, kazala nam je da je interes domaćih hotelijera veći od očekivanoga te se uskoro mogu očekivati i prvi sklopljeni poslovi. Dodala je da je jamstveni rok za domaći hotelski namještaj dulji nego za uvozni, koji je bezličan, a kad se tome doda i dobar dizajn, onda bi i cijena u šest cjenovnih razreda trebala biti prihvatljiva.

Iako je Hrvatska orijentirana na turizam, a ima i bogatu tradiciju u proizvodnji namještaja, domaći su hotelijeri tek sada mogli vidjeti atraktivan domaći namještaj za inovativno uređenje hotelskih soba.

Rezultat je to suradnje mladih dizajnera sa Studija dizajna Arhitektonskog fakulteta koji su postali ravnopravan partneri proizvođačima u procesu razvoja novih proizvoda.

Njihovim udruživanjem nastao je i projekt »Hrvatska hotelska soba« namijenjen onima koji žele dizajnom interijera stvarati dodatnu vrijednost svoje turističke ponude i izgraditi »turizam doživljaja« za novoga gosta.

Šest je idejnih rješenja za hrvatsku hotelsku sobu: wellness, poslovna, luksuzna, ekosoba, hostelska i hotelska soba $lt$en$gt$dizajn frei$lt$/en$gt$, a naručitelj dobiva sobu »ključ u ruke« te može birati sobe prema regionalnoj različitosti, dizajnu i cjenovnom razredu, ovisno o korištenim materijalima.

Svaku od soba razradila je skupina studenata s mentorom, a izradili su je domaći proizvođači. Potencijalnim kupcima nudi se cjelokupna usluga, od projektiranja do uređenja kompletnih interijera, uključujući rasvjetu, sagove, zavjese i posteljinu.

Zlatko Kapetanović, profesor na Studiju dizajna, kaže da dizajn nije samo estetika, nego i društveno odgovorna djelatnost. Poznato je da ambijent predstavlja dio osobnosti, ali hotelske sobe duž Jadrana, kao i u unutrašnjosti zemlje, nalikuju kao jaje jajetu. Previše su šablonske su i bez duše, jednake u Istri i Zagrebu, a slične nalazimo u većini inozemnih hotela. No jednolično, jeftino i kratkoročno rješenje nakon ovog projekta više neće biti u trendu.

Projekt »Šest pogleda na sobu« novi je koncept osmišljavanja obilježja turističke usluge namijenjene ciljanim skupinama kojima se prilagođava doživljaj boravka. Činjenica je, naime, da i Dalmacija i Lika zaslužuju vlastiti turistički stil, stil prilagođen podneblju, prirodnim obilježjima, kulturnom i povijesnom nasljeđu pojedine regije. Projekt »Hrvatska hotelska soba« udružio je te potencijale, a rješenja potražio u originalnosti autohtonoga i izražajnosti tradicionalnoga, ali to nije pogled unatrag, nego, u skladu sa suvremenim potrebama, stvaranje kontinuiteta u promicanju vrijednosti koje iskreno proizlaze iz hrvatske civilizacijske biti i okvira naše kulture.

Projektom se želi odgovoriti na ključna pitanja: tko dolazi u Hrvatsku, što ga za to motivira i privlači te što čini hrvatski identitet.

Studij dizajna Arhitektonskog fakulteta već drugu godinu surađuje na projektima s »Hrvatskim interijerima«, klasterom koji obuhvaća 11 proizvođača namještaja iz cijele Hrvatske. Članice klastera zapošljavaju gotovo 1500 stručnih djelatnika, a posjeduju brojne reference na svim područjima opremanja interijera.

Na ovaj bi se način mogla promijeniti ustaljena praksa koja domaćim proizvođačima namještaja, ali i podnih obloga, onemogućava plasman proizvoda na domaće tržište, posebno u hotelske kuće.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik