Dubrovnik postaje turistima cjelogodišnje odredište

Bez autora
Feb 07 2012

Dubrovnik ruši turističke rekorde i u siječnju. Grad je ostvario čak 51 posto više dolazaka i 31 posto više noćenja nego u siječnju 2011. Turistički rezultati koji su postignuti ove godine, čine se kao prekretnica da Grad ipak postaje cjelogodišnje turističko odredište. U protekle tri godine, broj noćenja u odnosu na 2008., za mnoge krajeve rekordnu godinu, podignuti su za 500.000 ili gotovo 30 posto. Nastaviće se dobro i u ovoj godini - o tome svjedoči i siječanjski primjer. U svim turističkim brošurama, Dubrovnik je postao destinacija za sve uzraste i sezone, u njemu je najljepše u prosincu, najuzvišenije za Svetog Vlaha, najromantičnije za Valentinovo, najvedrije u proljeće, najugodnije ljeti. Trgovina i pomorstvo kao druge dvije značajne grane postižu solidne rezultate i na domaćem i na svjetskom tržištu. No, graditeljstvo i trgovina nekretninama trpe velike gubitke u poslovanju, a time i u broju radnih mjesta.

Dubrovnik postaje turistima cjelogodišnje odredišteDubrovnik ruši turističke rekorde i u siječnju! Grad je ostvario čak 51 posto više dolazaka i 31 posto više noćenja nego u siječnju 2011., doznajemo od dubrovačkog gradonačelnika Andre Vlahušića.

Turistički rezultati koje smo postigli ove godine, čine se kao prekretnica da Grad ipak postaje cjelogodišnje turističko odredište. U protekle tri godine, broj noćenja smo u odnosu na 2008., za mnoge krajeve rekordnu godinu, podigli za 500.000 ili gotovo 30 posto. Nastavljamo dobro i u ovoj godini - o tome svjedoči i siječanjski primjer, kaže Vlahušić.

U svim turističkim brošurama, Dubrovnik je postao destinacija za sve uzraste i sezone, u njemu je najljepše u prosincu, najuzvišenije za Svetog Vlaha, najromantičnije za Valentinovo, najvedrije u proljeće, najugodnije ljeti...

"Trgovina i pomorstvo kao druge dvije značajne grane postižu solidne rezultate i na domaćem i na svjetskom tržištu. No, graditeljstvo i trgovina nekretninama trpe velike gubitke u poslovanju, a time i u broju radnih mjesta. Unatoč brojnim potporama Grada, smanjivanju svih gradskih davanja te ubrzanom i olakšanom izdavanju dokumenata prostornog uređenja, globalna i nacionalna gospodarska kriza onemogućava ponovni procvat tih djelatnosti", ističe gradonačelnik. Dubrovčani upravo rješavaju uvjerljivo najveći gradski problem posljednjih godina – cestovni promet.

"U Gradu smo proveli brojna unapređenja, zapadni ulaz kroz Gruž je oplemenjen i protočan, nestale su nepregledne kolone kod Doma zdravlja. Ove godine uredit ćemo križanje Ilijina glavica, najveći ulaz u Grad. Dobili smo izvrsnu prometnu studiju, a sva kratkoročna i srednjoročna rješenja predviđena do 2016. ostvarit ćemo u sljedećih godinu dana", dodaje Vlahušić.

Prema prometnoj studiji, čije bi rješenju Gradu trebalo uštedjeti desetke milijuna eura, predviđen je metro po uzoru na Manchester, Melbourne, Frankfurt i Köln.

Podzemni laki metro od Gruža do Buže, s nastavkom prema predjelu Viktorije, u dužini od oko pet kilometara, okosnica je finalne verzije prometne studije, čiji su autori zagrebački Građevinski fakultet i tvrtka Promel. Na taj način u sljedeća dva desetljeća prometna zagušenost na području Grada trebala bi postati prošlost.

Metro koji predviđa tunel i dva kolosijeka, te pet kompozicija vlaka, stajao bi 95 milijuna eura, a Dubrovniku bi godišnje štedio 11 milijuna eura. Taj projekt prometnog ozdravljenja Grad će predložiti za fondove Europske unije od kojih se očekuje 15,5 milijuna eura. Od francuskih vlasti Dubrovčani su već dobili 600.000 eura za izradu studije izvedivosti.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik