Elektronske avio-karte nisu bauk

Bez autora
Aug 15 2010

Kao i sve na ovom svetu i avio-karte su vremenom evoluirale i značajno promenile svoj izgled. Sada su aktuelne elektronske karte. Kako se one rezervišu i kupuju? Lako i jednostavno. Avio-karte mogu da se kupe i rezervišu na dva načina: putem Interneta, kada putnik sam pretražuje ponudu avio-kompanija, letove, cene… i sam pravi rezervaciju, ili odlaskom u izabranu agenciju koja se bavi prodajom avio-karata. Stvar je ličnog izbora kako ćete pronaći i rezervisati kartu. Reč je o krtama koje se nalaze u banci podataka avio-kompanije kada je agent uradi. Putnik na aerodrom nosi samo pasoš, a službenik ga na čekiranju pronalazi u banci podataka i potom štampa bording kupone. Avio-karta i dalje ima svoj broj ali je mnogo lakše putnicima jer po avio-kartu ne moraju da dolaze u agenciju.

Elektronske avio-karte nisu baukKao i sve na ovom svetu i avio-karte su vremenom evoluirale i značajno promenile svoj izgled.

Sada su aktuelne elektronske karte. Kako se one rezervišu i kupuju? Lako i jednostavno.

“Avio-karte mogu da se kupe i rezervišu na dva načina: putem Interneta, kada putnik sam pretražuje ponudu avio-kompanija, letove, cene… i sam pravi rezervaciju, ili odlaskom u izabranu agenciju koja se bavi prodajom avio-karata. Stvar je ličnog izbora kako ćete pronaći i rezervisati kartu”, kaže za MONDO Igor Vranješević iz agencije “Džambo travel” (Jumbo Travel) koja je među prvima u Srbiji počela da radi elektronske avio-karte.

Reč je o krtama koje se nalaze u banci podataka avio-kompanije kada je agent uradi. Putnik na aerodrom nosi samo pasoš, a službenik ga na čekiranju pronalazi u banci podataka i potom štampa bording kupone.

"Avio-karta i dalje ima svoj broj ali je mnogo lakše putnicima jer po avio-kartu ne moraju da dolaze u agenciju”, objašnjava Vranješević.

Međutim, on kaže da među putnicima koji se prvi put susreću sa elektronskim avio-kartama postoji doza straha - šta ih čeka kada bez papirne karte u rukama odu na aerodrom.

“Stare, papirne avio-karte su otišle u ‘penziju’ jer su nove, elektonske mnogo praktičnije - ne možete ih zaboraviti kod kuće, izgubiti, slučajno pocepati…Ako baš želi putnik može kartu koju je dobio putem elektronske pošte, da odštampa na papiru A4 formata.”

Nekada su avio-karte bile pisane rukom i u zavisnosti od rukopisa onoga ko ih je izdavao, bile su više ili manje čitljive.

Imale su četiri kupona: po jedan za letove, za agenta, za avio-kompaniju i kupon za putnika. Bile su indigovane i uvek se pisalo na prvom kuponu. Bile su mekih korica sa zaštitnim znakom avio-kompanije.

Takve avio-karte su stvarale poteškoće prilikom čekiranja, a postojala je i mogućnost da budu izgubljene ili ukradene.

"Ručno popunjene karte su se dugo zadržale u opticaju, iako su bile komplikovane - agenti su morali da vode računa da uvek imaju zalihe karata od svake avio-kompanije. Dešavalo se da pristigne veći broj kupaca, a da obrazaca više nema, predstavništva kompanija zatvorena i agenti onemogućeni da prodaju karte koje su rezervisali. Najveći problem je bio što je svako morao da avio-kartu nosi sa sobom na put.

Realne probleme je prepoznala avio-industrija i ponudila nova rešenja. Uvedena je objedinjena naplata nazvana BSP za sve avio-kompanije na svetu, a pod okriljem Međunarodnog udruženja avio-kompanija (IATA). Nova avio-karta je zapravo kartonski formular koji se popunjava u posebnom štampaču. Međutim, i dalje je postojala opasnost od gubitka karte ili fizičkog oštećenja. Nova elektronska karta je odlično rešenje za taj problem", kaže Vranješević.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik