Nacionalna aviokompanija saobraćaće ovog leta ka 34 destinacije sa flotom u punom sastavu. Dakle, kao što je obećano, 13 aviona biće spremno za sezonu, a za to će se pobrinuti radnici „Jat tehnike“. U dve smene uveliko rade „generalku“ na pet aviona „Jat ervejza“, a prvi „boing“ poznatiji kao „Oskar novembar“ ima zakazan probni let već 31. maja.Još dva aviona biće osposobljena do kraja juna, a preostala dva biće u saobraćaju, kako obećavaju u „Jat tehnici“, u julu.
Nacionalna aviokompanija saobraćaće ovog leta ka 34 destinacije sa flotom u punom sastavu. Dakle, kao što je obećano, 13 aviona biće spremno za sezonu, a za to će se pobrinuti radnici „Jat tehnike“.
U dve smene uveliko rade „generalku“ na pet aviona „Jat ervejza“, a prvi „boing“ poznatiji kao „Oskar novembar“ ima zakazan probni let već 31. maja. Još dva aviona biće osposobljena do kraja juna, a preostala dva biće u saobraćaju, kako obećavaju u „Jat tehnici“, u julu. Generalni direktori „Jat ervejza“, Vladimir Ognjenović i „Jat tehnike“ Srđan Mišković obišli su u utorak hangar gde se popravlja „Oskar“. Kako kažu, rokovi su tesni, ali izbora nema i posao će se završiti kako je i planirano. Vrednost radova na remontu motora i svih pet aviona je oko 10 miliona evra.
Cilj je, kažu direktori, zajednički - „Jat“ mora da uđe u sezonu sa najvećim brojem letelica i da ispuni plan u redovnom i čarter saobraćaju. Izgleda da nesuglasica i optužbi, koje su ranije varničile između ova dva preduzeća, više nema.
- Reč je o baznom održavanju, koje podrazumeva ozbiljne radove na letelicama - kaže Vladan Krunić, izvršni direktor „Tehnike“.
- Samo na „Oskar novembru“ angažovano je po 25 do 30 radnika u smeni. Trenutno se priprema ugradnja motora, koji su remontovani. Takođe, zamenili smo farbu, menja se enterijer, u radionicama se pripremaju potrebne komponente...
„Jat ervejz“ sada izmiruje svoje obaveze dinamikom koja je zadovoljavajuća. Nacionalna aviokompanija je naš najveći klijent i bez jakog „Jata“ nema ni jake „Tehnike“. Posle ove „generalke“ letelice će bez problema saobraćati u narednih godinu do godinu i po dana, do novog baznog održavanja. Da smo po cenama konkurentni najbolje govori činjenica da su nam i kompanije iz Britanije i Rusije poverile dvadesetak aviona na bazno održavanje.
U ime „Jat ervejza“ situaciju u hangarima „Tehnike“ pomno prati Mladen Dubravko Duišin, direktor direkcije za održavanje kontinualne plovidbenosti.
- Za „Jat ervejz“ radnici „Tehnike“ su angažovani na četiri „fronta“, a to su linijsko, zatim bazno održavanje, remont motora i komponenti - objašnjava Duišin.
- Trude se, rade punom parom i zadovoljni smo njihovim pristupom više nego ranije.
Prema rečima Dragana Breneselovića, izvršnog direktora „Jata“ za prodaju, do sada je nacionalna aviokompanija ugovorila i 800 sati letenja u čarter saobraćaju, što je za oko tri odsto više nego lane. Posle jedne godine pauze nacionalnoj aviokompaniji vratila se i turistička agencija „Kontiki“. Agencijama je, inače, ostavljena mogućnost da usled eventualnog pogoršanja situacije u Tunisu i Egiptu bez penala otkažu letove, ali će zato svakako biti pojačana Španija, Turska i Grčka.
Više putnika
U redovnom saobraćaju „Jat“ beleži povećanje broja putnika za oko 22 odsto. Od početka godine bilo je oko 60.000 putnika više nego u istom periodu lane. U nacionalnoj aviokompaniji očekuju da će se taj trend nastaviti.
Ukinuta je linija za Trst, jer se pokazalo da su letovi ka severu Jadrana neisplativi. Takođe, zbog situacije u Libiji stornirani su letovi Beograd - Malta - Tripoli. Ali, pojačan je saobraćaj ka Crnoj Gori, a uvedene su i nove linije za Heronu u Španiji i Dubrovnik.