Javna ustanova Turizem Bled provela je anketu među građanima Bleda o zadovoljstvu turizmom, koja će pomoći u formuliranju buduće strategije razvoja turizma.
Istraživanje je
potvrdilo da osim pozitivnih učinaka turizam donosi i brojne negativne.
Većina ispitanika smatra da pozitivni učinci turizma na destinaciju ne
nadmašuju one negativne. U anketi, koja se provodila tijekom ožujka i travnja, sudjelovalo je
510 građana. Njih 62 posto izjavilo je da je turizam izravan izvor
prihoda za njih ili članove njihovih obitelji. Da lokalna zajednica ima
koristi od turizma i turista uvjereno je 41 posto ispitanika, 25 posto
je neodlučno oko ove tvrdnje, dok se 34 posto ispitanika s njom ne
slaže. Istraživanje je pokazalo da je samo 17 posto ispitanika zadovoljno
razvojem turizma u destinaciji. Ovakvi rezultati upućuju na nužnost veće
uključenosti lokalnog stanovništva u razvoj turističke destinacije kako
bi se povećalo sveukupno zadovoljstvo, poručuju iz Turizma Bled, gdje
žele dobiti prijedloge za poboljšanje održivog iskustva i uvid u daljnji
razvoj turizam anketiranjem građana. 58 posto ispitanika u potpunosti se slaže s tvrdnjom da je
posjećenost u sezoni prevelika i neugodna. 60 posto ispitanika smatra da
pozitivni učinci turizma u destinaciji ne nadmašuju negativne. Zbog
turizma su porasli troškovi života i cijene nekretnina. Turizam u
destinaciji također uzrokuje prekomjerno zagađenje i povećava probleme u
prometu, smatraju ispitanici. Rezultati pokazuju da građani općenito nisu zadovoljni niti jednim
segmentom turizma u destinaciji, s izuzetkom koristi lokalne zajednice
od turizma i turista. "Budući da je zadovoljstvo stanovništva ključni
pokazatelj razvoja održivog turizma, u budućnosti ćemo svoje napore
usmjeriti na pronalaženje inovativnih načina za bolje uključivanje
lokalnog stanovništva u razvoj zelene turističke destinacije",
uvjeravaju u Turizmu Bled. Blaž Veber, direktor Turizma Bled, rekao je kako je istraživanje
pokazalo, što možda i nije najlakše prihvatiti, da turizam, osim
pozitivnih, ima i dosta negativnih učinaka, koje prije svega percipiraju
građani. Riječ je o rastu cijena nekretnina, povećanju problema u
prometu, prekomjernom zagađenju, rastu troškova života, ali i pogoršanju
zdravstvenog stanja građana, budući da infrastruktura ne predviđa
povećanu posjećenost u sezoni. . Anketom smo dobili jasnu sliku kuda trebamo ići i bez čega stvari
neće ići nabolje, rekao je Veber. Kako je istaknuo, nemoguće je
očekivati da instituti poput Turizma Bled mogu sami brinuti o regulaciji
turističkih tokova, razvoju infrastrukture, gospodarenju prostorom i
planiranju investicija. Ovdje važnu ulogu igra općina, regija i država. “Ključno je reći gdje, što i koliko je moguće za ograničen prostor.
Tada se morate držati toga i kontrolirati. Kad pravila budu jasna,
poboljšat će se i očekivanja ljudi i stanje na terenu”, smatra Veber.
Turizam Bled krajem godine kreće s izradom nove strategije razvoja
turizma, koja više neće biti petogodišnja, nego dvadesetogodišnja. Samo
tako se, smatra Veber, mogu promijeniti neke ključne stvari. "Svakako je na prvom mjestu svijest da je Bled samo jedan i da ne
možemo svima dopustiti sve", istaknuo je i gradonačelnik Bleda Anton
Mežan, dodavši kako često apetiti pojedinaca za novcem nadilaze opće
dobro. za Bled. Nada se da će novi zakon o ugostiteljstvu pomoći Bledu
da ima više ovlasti za usmjeravanje turizma na destinaciju. Mežan je ovih dana dobio informaciju da se nastavlja trend
iseljavanja s Bleda te da se broj građana u godinu dana ponovno znatno
smanjio. „Moramo spriječiti nastavak ovakvog trenda i unaprijediti
suživot domaćih i turista“, zaključio je gradonačelnik.