Nakon prošle godine koja je u turizmu nazvana godinom stabilizacije, od 2011. godine očekuje se daljnji rast turističkog prometa u svijetu i novih oko 40 milijuna putnika u međunarodnim putovanjima, odnosno ukupno oko 970 milijuna turista, čime će se pokušati nadoknaditi recesijski gubici koji turizam još nisu vratili na najuspješniju 2008. godinu. Turistička industrija svijeta ove godine namjerava zaraditi oko 800 milijardi eura (20 milijardi eura više nego lani). Njemačka kao zemlja koja u svijet šalje najviše turista (73 milijuna) izašla je iz recesije i podaci prikupljeni na početku ožujka govore kako je kod najvećih organizatora putovanja iz Njemačke ovog trenutka rast bukinga u prosjeku 12,5 posto, što jasno pokazuje da će Nijemci i ove godine dati pečat svjetskom turizmu koji po sadašnjem stanju prodaje, čini se, bježi od “last minute” aranžmana i ove godine prvi put bilježi veliki porast ranih rezervacija za sezonu.
Nakon prošle godine koja je u turizmu nazvana godinom stabilizacije, od 2011. godine očekuje se daljnji rast turističkog prometa u svijetu i novih oko 40 milijuna putnika u međunarodnim putovanjima, odnosno ukupno oko 970 milijuna turista, čime će se pokušati nadoknaditi recesijski gubici koji turizam još nisu vratili na najuspješniju 2008. godinu.
Turistička industrija svijeta ove godine namjerava zaraditi oko 800 milijardi eura (20 milijardi eura više nego lani), rečeno je optimistično u srijedu prilikom otvaranja Svjetske burze turizma ITB u Berlinu, najvećeg turističkog okupljanja struke koje će iduća četiri dana u hale ITB-a dovesti više od 180 tisuća poslovnih ljudi i posjetitelja.
U prilog tom optimizmu za nadolazeću sezonu koji prevladava u Berlinu ide i činjenica da je Njemačka kao zemlja koja u svijet šalje najviše turista (73 milijuna) izašla iz recesije i podaci prikupljeni na početku ožujka i predstavljeni prvog dana sajma govore kako je kod najvećih organizatora putovanja iz Njemačke ovog trenutka rast bukinga u prosjeku 12,5 posto, što jasno pokazuje da će Nijemci i ove godine dati pečat svjetskom turizmu koji po sadašnjem stanju prodaje, čini se, bježi od “last minute” aranžmana i ove godine prvi put bilježi veliki porast ranih rezervacija za sezonu.
Razlog tome profesionalci iz turizma vide uglavnom u “gužvi” koja je nastala nakon privremenog otkazivanja putovanja za Tunis i Egipat i straha turista da na Mediteranu ne ostanu bez svoje hotelske sobe ili apartmana ako budu čekali posljednji trenutak za odlučivanje o putovanju.
Zbog toga sve sredozemne zemlje trenutačno bilježe rast rezervacija za sezonu, a najviše Španjolska sa 45 posto “plusa” i Turska koja ima 35 posto više prodanih aranžmana nego lani u ovo vrijeme. Pad prodaje odmora za Egipat je trenutačno 50 posto, a za Tunis čak 85 posto i takve će brojke biti teško nadoknaditi.
Dva milijuna eura za promociju predsezone
No takvo preslagivanje turističkih karata ne promatra prekriženih ruku ni Hrvatska koja se u službenim glasilima sajma ističe kao zemlja sa značajnim rastom predbilježbi za ovu sezonu.
Damir Bajs, ministar turizma, predstavio je partnerima i inozemnim novinarima na konferenciji za novinare na ITB-u novi paket mjera za dodatnu promociju predsezonskih aranžmana za Hrvatsku, vrijedan 2 milijuna eura, kojim se potiče uvođenje predsezonskih aviolinija, autobusnih tura i organiziranih dolazaka u predsezoni i posezoni.
Osim toga, Europsko udruženje putničkih agencija s više desetaka tisuća članica izdvojilo je Hrvatsku ove godine kao zemlju koju preporučuju za odmor, što je i službeno objavljeno na ITB-u, pa je sve to odličan vjetar u leđa turističkim operativcima iz Hrvatske.
Njih oko 200, ali i čelnici našeg turizma, idućih će dana u razgovorima s poslovnim partnerima iz svijeta dobiti pravu sliku stanja prodaje, rezervacija i interesa putnika za odmor u našoj zemlji koji je, po trenutačnim informacijama, u uzlaznoj putanji.