Kupovina avio-karata preko internet strana avio-kompanija ili posredničkih sajtova može biti znatno jeftinija od ponuda turističkih agencija. Ali zbog brze promene cena na internetu, putnici odmah moraju da se odluče i kupe mesto u avionu. Jer, što je trenutak putovanja bliži, karte su sve skuplje. Sve više putnika iz Srbije počinje da koristi sajtove za kupovinu jeftinih avio-karata, kao što su kayak.com, cheaptickets.com ili edžpedia.com. Na ovim stranama mogu da pronađu mesta koja su jeftinija i za 100 evra u odnosu na standardne ponude. Agenti za prodaju avio-karata objašnjavaju da cene variraju od poslovne politike kompanija, ali i posredničkih sajtova. Krajnja cena koju kupac plaća je, na kraju, zbir unakrsnih „politika“. Tako, na primer, jedan avio-prevoznik prodaje povratne karte iz Beograda za London, koje se kreću od 70 do 460 evra. Avio-kompanije ne prodaju mesta u avionu kao što to rade, na primer, autobuski prevoznici, kojima cena karte uvek košta jednako, bez obzira na to da li se kupuje dan pred put ili ceo mesec ranije, a u autobusu ima pet ili 50 prodatih mesta.
Kupovina avio-karata preko internet strana avio-kompanija ili posredničkih sajtova može biti znatno jeftinija od ponuda turističkih agencija.
Ali zbog brze promene cena na internetu, putnici odmah moraju da se odluče i kupe mesto u avionu. Jer, što je trenutak putovanja bliži, karte su sve skuplje.
Sve više putnika iz Srbije počinje da koristi sajtove za kupovinu jeftinih avio-karata, kao što su kayak.com, cheaptickets.com ili edžpedia.com. Na ovim stranama mogu da pronađu mesta koja su jeftinija i za 100 evra u odnosu na standardne ponude.
Agenti za prodaju avio-karata objašnjavaju da cene variraju od poslovne politike kompanija, ali i posredničkih sajtova. Krajnja cena koju kupac plaća je, na kraju, zbir unakrsnih „politika“. Tako, na primer, jedan avio-prevoznik prodaje povratne karte iz Beograda za London, koje se kreću od 70 do 460 evra.
- Avio-kompanije ne prodaju mesta u avionu kao što to rade, na primer, autobuski prevoznici, kojima cena karte uvek košta jednako, bez obzira na to da li se kupuje dan pred put ili ceo mesec ranije, a u autobusu ima pet ili 50 prodatih mesta - objašnjavaju agenti.
- U avio-prevozu se mesta raspoređuju po mnogo različitih cenovnih kategorija, pa čim se proda određeni broj mesta po jednoj ceni, počinje prodaja po većoj. Ta sledeća cena karte može da bude od deset do 50 evra viša, u zavisnosti od destinacije.
Karte brzo “planu“
Putnici koji avio-karte kupuju preko posredničkih sajtova, uvek dobijaju najnižu cenu, ali ne mogu da znaju koliko je mesta ostalo. Zato se neretko dešava da za samo desetak minuta, sve povoljne kartu budu rasprodate i avio-kompanije počnu da prodaju skuplja sedišta.