IZIT: Povećati investicije u turizam

Bez autora
Jul 04 2010

Institut za tržišna istraživanja (IZIT) iz Beograda ocenio je da je za povećanje turističkog prometa u Srbiji potrebno sniziti cene turističkih usluga i povećati investicije u taj sektor. Neophodna su veća ulaganja države, samostalno ili kroz javno-privatno partnerstvo na izgradnji turističke i saobraćajne infrastrukture. U Srbiji je u prvih pet meseci ove godine boravilo 716.794 turista, što je 10 odsto manje nego u istom periodu prošle godine. Na taj način bi se pospešio dolazak stranih turista u Srbiju i amortizovali dramatični negativni efekti niske kupovne moći domaćeg stanovništva. Broj domaćih turista u prvih pet meseci smanjen je za 13 odsto, što je posledica povećane nezaposlnosti i pogoršanja životnog standarda stanovništva. Pad turističkog prometa posledica je neadekvatne rekacije turističkih radnika, posebno tokom zimskog perioda, na izazove ekonomske krize i vizne liberalizaicje. Vizna liberalizacija privukla je platežno sposobne turiste ka stranim konkurentinijm destinacijama.

IZIT: Povećati investicije u turizamInstitut za tržišna istraživanja (IZIT) iz Beograda ocenio je da je za povećanje turističkog prometa u Srbiji potrebno sniziti cene turističkih usluga i povećati investicije u taj sektor.

"Neophodna su veća ulaganja države, samostalno ili kroz javno-privatno partnerstvo na izgradnji turističke i saobraćajne infrastrukture", rekao je saradnik IZIT-a Saša Đogović.

U Srbiji je u prvih pet meseci ove godine boravilo 716.794 turista, što je 10 odsto manje nego u istom periodu prošle godine. Prema njegovim rečima, na taj način bi se pospešio dolazak stranih turista u Srbiju i amortizovali dramatični negativni efekti niske kupovne moći domaćeg stanovništva.

Broj domaćih turista u prvih pet meseci smanjen je za 13 odsto, što je kako navodi Đogović posledica povećane nezaposlnosti i pogoršanja životnog standarda stanovništva.

On je ocenio da je pad turističkog prometa posledica neadekvatne rekacije turističkih radnika, posebno tokom zimskog perioda, na izazove ekonomske krize i vizne liberalizaicje.

"Vizna liberalizacija privukla je platežno sposobne turiste ka stranim konkurentinijm destinacijama", ocenio je Đogović.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik