„Jat“ će morati da otkazuje letove zbog manjka aviona

Bez autora
May 12 2011

„Jat ervejz” će u špicu letnje sezone imati veliki problem da obavi sve planirane letove zbog malog broja aviona u saobraćaju. U kompaniji razmišljaju o smanjenju broja letova na pojedinim linijama. Govori se i o otkazivanju skoro 90 letova. Jedna od opcija bila je i da se hitno iznajmi avion, što realno nije moguće u tako kratkom vremenu. Domaća avio-kompanija dnevno ima od 25 do 30 letova. Pretpostavka je da bi manji broj poletanja mogao da se primeni na destinacije gde je tražnja najslabija, što je u proteklom periodu bio slučaj sa Ohridom, Sarajevom, Skopljem. S druge strane, „Jatove” dobre destinacije su Moskva, Atina, Solun, Brisel, Amsterdam, Pariz, London i Dubai. Postojeći red letenja zapravo je pravljen po planu po kome bi u saobraćaju trebalo da bude 13 aviona, a „Jat” trenutno u saobraćaju ima devet ili deset letelica.

„Jat“ će morati da otkazuje letove zbog manjka aviona„Jat ervejz” će u špicu letnje sezone imati veliki problem da obavi sve planirane letove zbog malog broja aviona u saobraćaju.

U kompaniji razmišljaju o smanjenju broja letova na pojedinim linijama, potvrdilo je „Blicu” više izvora. Govori se i o otkazivanju skoro 90 letova. Jedna od opcija bila je i da se hitno iznajmi avion, što realno nije moguće u tako kratkom vremenu.

Domaća avio-kompanija dnevno ima od 25 do 30 letova. Pretpostavka je da bi manji broj poletanja mogao da se primeni na destinacije gde je tražnja najslabija, što je u proteklom periodu bio slučaj sa Ohridom, Sarajevom, Skopljem. S druge strane, „Jatove” dobre destinacije su Moskva, Atina, Solun, Brisel, Amsterdam, Pariz, London i Dubai.

Postojeći red letenja zapravo je pravljen po planu po kome bi u saobraćaju trebalo da bude 13 aviona, a „Jat” trenutno u saobraćaju ima devet ili deset letelica, saznaje „Blic”. Tokom najvećeg špica sezone, zbog ovakve situacije moraće da se razmisli o reviziji letova, to jest o smanjenju broja letova na pojedinim linijama, a kako bi se pokrile sve destinacije sa postojećom flotom i kako ne bi dolazilo do velikih kašnjenja.

Kako kažu u „Jatu”, zasad nema još revizije letova, a to bi moglo da se desi samo ako za tim bude bilo potrebe.

- Još nije sve definisano, tako da može da se desi da napravimo reviziju ukoliko se javi više turoperatora. Trenutno je u saobraćaju devet ili deset aviona. Ni avion ne može da se uzme u zakup, bar ne po hitnom postupku, to je prosto nemoguće - tvrde u „Jatu”.

U ovoj sezoni nacionalni avio-prevoznik ne može da računa ni na avione čiji se motori popravljaju u „Lufthanzi”, a posao je trebalo da bude plaćen iz prve tranše kredita koji je država odobrila kompaniji.

Avioni čiji su motori dati na popravku „Lufthanzi” ne lete ni sada, što je trebalo da bude plaćeno iz prve tranše kredita.

Ipak, kako naš izvor blizak „Jatu” navodi, revizija je već obavljena, a situacija deluje gotovo alarmantno.

- Ispada da ako ne nađu avion, pod hitno u zakup moraju da uzmu ili samo avion ili avion sa posadom i logistikom. U suprotnom će u periodu do 20. jula morati da otkažu već objavljenih blizu 100 letova! Od toga je petnaestak čarter letova za koje već imaju potpisane ugovore. Situacija je toliko komplikovana da bi redovne linije trpele makar ne bio ugovoren nijedan čarter let. Za pomenuti period bi trebalo da otkažu 81 redovan plus 12 čarter letova! - navodi naš sagovornik.

Kako dodaje, kad ispadne jedan avion, biće kašnjenja i po 10 sati. Nedavno je „Jat” imao nezgodu sa avionom u Istanbulu kad mu je popustila guma, tako da je po putnike morao da dođe drugi, na koji su čekali osam časova. Prema navodima „Blicovih” izvora, nešto slično bi moglo da se desi ukoliko neka od letelica ispadne iz saobraćaja, jer se događa da kašnjenje jednog aviona povlači za sobom i kašnjenja drugih.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik