Nacionalna aviokompanija kupiće od francuskog “Erbasa” najverovatnije četiri, umesto ugovorenih osam aviona tipa A 319. I vrednost posla trebalo bi da “padne” sa 580 miliona dolara na oko 150 miliona evra. Rok isporuke i cena letilica biće predmet pregovora, koji predstoje, a srpska strana će se zalagati da novi avioni budu isporučeni do letnje sezone naredne godine. Inače, javna nabavka za izbor savetnika, koji treba da analizira stanje u “Jat ervejzu”, predloži model za formiranje nove nacionalne aviokompanije i raspiše tender za izbor strateškog partnera, biće raspisana za mesec dana. Jer, kako je reč o poslu vrednom oko pola miliona evra, po Zakonu o javnim nabavkama Ministarstvo infrastrukture prvo treba da oglasi prethodni raspis, što bi u četvrtak trebalo da bude urađeno...
Nacionalna aviokompanija kupiće od francuskog “Erbasa” najverovatnije četiri, umesto ugovorenih osam aviona tipa A 319, saznaju “Novosti”.
I vrednost posla trebalo bi da “padne” sa 580 miliona dolara na oko 150 miliona evra.
Rok isporuke i cena letilica biće predmet pregovora, koji predstoje, a srpska strana će se zalagati da novi avioni budu isporučeni do letnje sezone naredne godine.
Inače, kako saznajemo, javna nabavka za izbor savetnika, koji treba da analizira stanje u “Jat ervejzu”, predloži model za formiranje nove nacionalne aviokompanije i raspiše tender za izbor strateškog partnera, biće raspisana za mesec dana. Jer, kako je reč o poslu vrednom oko pola miliona evra, po Zakonu o javnim nabavkama Ministarstvo infrastrukture prvo treba da oglasi prethodni raspis, što bi u četvrtak trebalo da bude urađeno. U najboljem slučaju, nova aviokompanija mogla bi da bude formirana i da počne sa radom u većinskom vlasništvu strateškog partnera sredinom naredne godine.
Trenutno je najozbiljniji kandidat za budućeg vlasnika nove srpske nacionalne aviokompanije “Turkiš erlajns”. Nije tajna da je turska nacionalna aviokompanija naručila veliki broj aviona za koje im je potrebno letačko osoblje, pa je zato zbog naših pilota i “bacila oko” na “Jat”. U Vladi Srbije, međutim, očekuju da će se javiti još nekoliko ozbiljnih kompanija kada bude raspisan tender za izbor strateškog partnera. Država u novu nacionalnu aviokompaniju unosi - ugovor sa “Erbasom”, “Jatove” linije i slotove, koje ima na evropskim aerodromima, letačko osoblje.