Turisti iz Srbije ovog leta najviše žalbi upućuju na smeštaj koji ne sadrži sve što je predviđeno programom putovanja. Česte su žalbe za premeštaj u hotele za koje nisu platili aranžman ili, za veliku udaljenost smeštaja od plaže. Srećom, putnici imaju mogućnost da naplate sve što agencije nisu ispoštovale. Ovakve situacije se dešavaju, a putnici, ukoliko ne nađu zajednički jezik s agencijama, imaju na raspolaganju turističku inspekciju koja može da pokrene i prekršajni postupak protiv odgovornih. Agencije su dužne da putnicima vrate novac u slučaju otkaza putovanja i da, ukoliko ne ispune ugovor, putnicima vrate razliku u ceni za neizvršene usluge. U slučaju bilo kog odstupanja od ugovorenog programa putovanja, neophodno je da putnici u toku samog putovanja naprave pismeni prigovor predstavniku agencije i pribave dokaze za ugovorene a neizvršene usluge, jer je to osnov za ostvarivanje njihovih prava u reklamacionom postupku.
Turisti iz Srbije ovog leta najviše žalbi upućuju na smeštaj koji ne sadrži sve što je predviđeno programom putovanja.
Česte su žalbe za premeštaj u hotele za koje nisu platili aranžman ili, za veliku udaljenost smeštaja od plaže. Srećom, putnici imaju mogućnost da naplate sve što agencije nisu ispoštovale.
Ovakve situacije se dešavaju, a putnici, ukoliko ne nađu zajednički jezik s agencijama, imaju na raspolaganju turističku inspekciju koja može da pokrene i prekršajni postupak protiv odgovornih.
Stojan Arizanović, glavni turistički inspektor, kaže za „24 sata” da su agencije dužne da putnicima vrate novac u slučaju otkaza putovanja i da, ukoliko ne ispune ugovor, putnicima vrate razliku u ceni za neizvršene usluge.
- U slučaju bilo kog odstupanja od ugovorenog programa putovanja, neophodno je da putnici u toku samog putovanja naprave pismeni prigovor predstavniku agencije i pribave dokaze za ugovorene a neizvršene usluge, jer je to osnov za ostvarivanje njihovih prava u reklamacionom postupku - kaže Arizanović.
On kaže da putnici u roku od 30 dana mogu da podnesu prigovor agenciji koja je dužna da im plati razliku između ugovorene cene i cene snižene srazmerno neizvršenju usluge, u roku od 15 dana od dana podnošenja prigovora.
- Ako nema dogovora, mogu da podnesu prijavu turističkoj inspekciji. Ukoliko se u toku kontrole inspekcije putnik i agencija ne dogovore, inspektor podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka - kaže Arizanović.
Miloš Jovović iz agencije Travel lend kaže da je ova agencija za celu sezonu primila samo pet prigovora, kao i da se problemi uglavnom rešavaju bez inspekcije.
- Ako su putnici u pravu, sve se rešava na licu mesta. Ili dobiju novac, popust za sledeću sezonu... Jedno je ako su platili hotel sa pet zvezdica, a dobiju sa dve. Međutim, žalbe su uglavnom neosnovane. Ako putnici nisu pravu, ide do inspekcije. Uglavnom se sve rešava na sudu, jer ne želimo da plaćamo lovcima na besplatna letovanja - kaže Jovović.