Kako da putnici naplate greške turističkih agencija

Bez autora
Aug 28 2011

Turisti iz Srbije ovog leta najviše žalbi upućuju na smeštaj koji ne sadrži sve što je predviđeno programom putovanja. Česte su žalbe za premeštaj u hotele za koje nisu platili aranžman ili, za veliku udaljenost smeštaja od plaže. Srećom, putnici imaju mogućnost da naplate sve što agencije nisu ispoštovale. Ovakve situacije se dešavaju, a putnici, ukoliko ne nađu zajednički jezik s agencijama, imaju na raspolaganju turističku inspekciju koja može da pokrene i prekršajni postupak protiv odgovornih. Agencije su dužne da putnicima vrate novac u slučaju otkaza putovanja i da, ukoliko ne ispune ugovor, putnicima vrate razliku u ceni za neizvršene usluge. U slučaju bilo kog odstupanja od ugovorenog programa putovanja, neophodno je da putnici u toku samog putovanja naprave pismeni prigovor predstavniku agencije i pribave dokaze za ugovorene a neizvršene usluge, jer je to osnov za ostvarivanje njihovih prava u reklamacionom postupku.

Kako da putnici naplate greške turističkih agencijaTuristi iz Srbije ovog leta najviše žalbi upućuju na smeštaj koji ne sadrži sve što je predviđeno programom putovanja.

Česte su žalbe za premeštaj u hotele za koje nisu platili aranžman ili, za veliku udaljenost smeštaja od plaže. Srećom, putnici imaju mogućnost da naplate sve što agencije nisu ispoštovale.

Ovakve situacije se dešavaju, a putnici, ukoliko ne nađu zajednički jezik s agencijama, imaju na raspolaganju turističku inspekciju koja može da pokrene i prekršajni postupak protiv odgovornih.

Stojan Arizanović, glavni turistički inspektor, kaže za „24 sata” da su agencije dužne da putnicima vrate novac u slučaju otkaza putovanja i da, ukoliko ne ispune ugovor, putnicima vrate razliku u ceni za neizvršene usluge.

- U slučaju bilo kog odstupanja od ugovorenog programa putovanja, neophodno je da putnici u toku samog putovanja naprave pismeni prigovor predstavniku agencije i pribave dokaze za ugovorene a neizvršene usluge, jer je to osnov za ostvarivanje njihovih prava u reklamacionom postupku - kaže Arizanović.

On kaže da putnici u roku od 30 dana mogu da podnesu prigovor agenciji koja je dužna da im plati razliku između ugovorene cene i cene snižene srazmerno neizvršenju usluge, u roku od 15 dana od dana podnošenja prigovora.

- Ako nema dogovora, mogu da podnesu prijavu turističkoj inspekciji. Ukoliko se u toku kontrole inspekcije putnik i agencija ne dogovore, inspektor podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka - kaže Arizanović.

Miloš Jovović iz agencije Travel lend kaže da je ova agencija za celu sezonu primila samo pet prigovora, kao i da se problemi uglavnom rešavaju bez inspekcije.

- Ako su putnici u pravu, sve se rešava na licu mesta. Ili dobiju novac, popust za sledeću sezonu... Jedno je ako su platili hotel sa pet zvezdica, a dobiju sa dve. Međutim, žalbe su uglavnom neosnovane. Ako putnici nisu pravu, ide do inspekcije. Uglavnom se sve rešava na sudu, jer ne želimo da plaćamo lovcima na besplatna letovanja - kaže Jovović.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik