Pola miliona građana Srbije letovalo je ove godine u inostranstvu. Procenjuje se da su potrošili između 200 i 300 miliona evra. I ovog leta najpopularnija je Grčka, slede Crna Gora, Turska i Španija. Prosečna cena aranžmana, koju je domaći turista sebi mogao da priušti, bila je 300 evra. Iako je broj prodatih aranžmana ovog leta isti kao prošlog, agenti beleže manji promet, jer su se turisti odlučivali za jeftinije aranžmane. Ovu sezonu, pored štrajkova u Grčkoj, obeležio je i nedovoljan broj smeštajnih kapaciteta i čarter letova za pojedine države, pre svega za Egipat i Tunis. To turisti ocenjuju kao najveći propust. U Nacionalnoj asocijaciji turističkih agencija (Juta) kažu da se iz godine u godinu smanjuje broj pritužbi na rad agencija. Ove godine ih je četrdesetak. Najčešće se odnose na onaj deo aranžmana koji nije direktno u nadležnosti agencija. Ne može agencija da utiče na JAT, na međunarodne avio-propise, na štrajkove u Grčkoj, na probleme na granici, na vulkan i vulkanski pepeo, ali oni su odgovorni za ceo program i oni refundiraju putniku za onaj deo programa koji nije ispunjen. To je sudbina agencijskog poslovanja.
Među srpskim turistima ove godine najpopularnije destinacije bile su Grčka, Crna Gora, Turska i Španija. Iako je broj prodatih aranžmana isti kao prošlog, agenti beleže manji promet, jer su se turisti odlučivali za jeftinije aranžmane.
Pola miliona građana Srbije letovalo je ove godine u inostranstvu; procenjuje se da su potrošili između 200 i 300 miliona evra. I ovog leta najpopularnija je Grčka, slede Crna Gora, Turska i Španija. Prosečna cena aranžmana, koju je domaći turista sebi mogao da priušti, bila je 300 evra.
Iako je broj prodatih aranžmana ovog leta isti kao prošlog, agenti beleže manji promet, jer su se turisti odlučivali za jeftinije aranžmane.
"Mislim da ljudi generalno osećaju krizu iako mi Srbi volimo da odemo na more i da se provedemo i odvajamo poslednji dinar za letovanje", kaže Saša Zarić iz agencije "Ponte".
"Razgovaraćemo sa našim partnerima, budući da je kriza i u drugim državama, da nekako za sledeće leto umirimo cene i tako se više približimo našim potrošačima", navodi Zarić.
Ovu sezonu, pored štrajkova u Grčkoj, obeležio je i nedovoljan broj smeštajnih kapaciteta i čarter letova za pojedine države, pre svega za Egipat i Tunis. To turisti ocenjuju kao najveći propust.
"Ne bih govorio o manjkavosti već o opreznosti ili čak možda strahu", kaže Vladimir Vlaho iz agencije "Sabra".
"Teško smo mogli da predvidimo kakva će sezona biti posle događanja na severu Afrike. Bili smo dosta oprezni. Sledeće ćemo godine biti malo opušteniji", ističe Vlaho.
U Nacionalnoj asocijaciji turističkih agencija (Juta) kažu da se iz godine u godinu smanjuje broj pritužbi na rad agencija. Ove godine ih je četrdesetak. Najčešće se odnose na onaj deo aranžmana koji nije direktno u nadležnosti agencija.
"Ne može agencija da utiče na JAT, na međunarodne avio-propise, na štrajkove u Grčkoj, na probleme na granici, na vulkan i vulkanski pepeo, ali oni su odgovorni za ceo program i oni refundiraju putniku za onaj deo programa koji nije ispunjen", kaže Radisav Stanković iz Jute.
On, međutim, navodi da je to sudbina agencijskog poslovanja. "Zato svaki agent ima srčku ili šećer kako mi to popularno kažemo", navodi Stanković.
Trećina srpskih turista odlučuje se za pun pansion, polovina njih kupuje hranu u mestu boravka, a svaki peti je "paradajz turista" koji većinu hrane nosi od kuće.
Najveći broj domaćih turista na odmor ide autobusom i kolima, manji broj avionom, a nekada tako popularnim vozom na odmor kreće tek dva odsto turista.