Kriza kriva zbog malog broja niskobudžetnih avio-letova

Bez autora
Mar 29 2011

U Srbiji lete svega četiri lou kost avio-kompanije, što je za tri puta manje od broja loukostera koji lete u susednoj Hrvatskoj. Stručnjaci kažu da su postojeći prevoznici već zauzeli najinteresantnije linije, ali i da je kriza pogodila avio- industriju. Ne ide nam ni u prilog što nismo turistička zemlja koja ima puno aerodroma. Uprkos ranije velikom interesovanju, u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo kažu da nema kompanija sa jeftinim kartama koje će u skorije vreme doći na srpsko tržište. Postojalo je veliko interesovanje “Izi džeta”, ali je ta kompanija nažalost odustala od dolaska u Beograd. Kompanije koje već posluju na našem tržištu su i te kako zadovoljne, inače ne bi povećavale broj letova i destinacija. Više je razloga zašto su neke kompanije odustale ili se uopšte nisu raspitivale za Srbiju.

Kriza kriva zbog malog broja niskobudžetnih avio-letovaU Srbiji lete svega četiri lou kost avio-kompanije, što je za tri puta manje od broja loukostera koji lete u susednoj Hrvatskoj.

Stručnjaci kažu da su postojeći prevoznici već zauzeli najinteresantnije linije, ali i da je kriza pogodila avio- industriju. Ne ide nam ni u prilog što nismo turistička zemlja koja ima puno aerodroma.

Uprkos ranije velikom interesovanju, u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo kažu da nema kompanija sa jeftinim kartama koje će u skorije vreme doći na srpsko tržište.

- Postojalo je veliko interesovanje “Izi džeta”, ali je ta kompanija nažalost odustala od dolaska u Beograd. Kompanije koje već posluju na našem tržištu su i te kako zadovoljne, inače ne bi povećavale broj letova i destinacija. Više je razloga zašto su neke kompanije odustale ili se uopšte nisu raspitivale za Srbiju. Prvi i glavni je ekonomska kriza koja je pogodila sve segmente poslovanja, ali naročito avio-industriju. Velike kompanije jedu male i u takvoj atmosferi se veoma teško odlučuju na dolazak na nova tržišta. Oni prave ozbiljne projekcije o isplativosti ulaganja i brzine povraćaja novca - objašnjava Katarina Andrić-Milosavljević, savetnica u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo.

Ono što takođe odbija loukostere je i manjak sporednih aerodroma, a na čijoj se izgradnji radi.

- Istina je da Hrvati imaju više lou kost kompanija koje lete ka brojnim destinacijama. Međutim, Hrvatska je pre nas rešila probleme sa vizama, a ima i more, što značajno doprinosi atraktivnosti te zemlje za strane turiste, a samim tim i niskotarifne avio-prevoznike. Takođe, linije koje povezuju Beograd sa gradovima u kojima živi mnogo Srba, kao što su Beč. Keln, Dortmund već drže pojedine lou kost kompanije, pa bi na tim linijama vladala velika konkurencija u slučaju dolaska novih - zaključuje Katarina Andrić-Milosavljević.

Da “Izi džet” nema ništa konkretno protiv Srbije potvrđuje izjava Petera Voetsa, direktora te kompanije za istočnu Evropu, koji kaže da nemaju planove ni za Makedoniju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu. Kako ističe, oni stalno preispituju i procenjuju nove mogućnosti, ali to ne znači da će te mogućnosti biti i iskorišćene.
 
U Hrvatskoj posluje više od deset avio-kompanija, ali je većina letova za primorske gradove aktuelna samo u letnjim mesecima, dok se cele godine može putovati jedino u London i veće nemačke gradove. Tek sa dolaskom letnje sezone, broj linija u Hrvatskoj se povećava, pa se aktivnije uključuju lou kost kompanije iz Estonije, Norveške, Škotske.

- Da je kriza značajno uticala na poslovanje loukostera potvrđuje i primer najčuvenijeg prevoznika “Rajan era” koji je otkazao ugovore sa aerodromima u Puli i Zadru i tako od 28. oktobra prošle godine prekinuo letove prema Londonu i Dablinu - kažu za “Blic” u Biznis.hr

Stav Turističke organizacije Srbije je da naša zemlja i Hrvatska nisu uporedive kada je u pitanju broj lou kost kompanija.

- Dolazak lou kost prevoznika je dugotrajan proces koji je aktivnije započeo ukidanjem viza građanima Srbije za putovanje po EU. Razlog zašto nema još više kompanija treba tražiti u svetskoj ekonomskoj krizi. Nije samo bitno koliko bi naših ljudi išlo na druge destinacije, nego i koliko bi turista došlo u Beograd - ukazuje Ljiljana Cerović, šef Odseka za odnose sa javnošću Turističke organizacija Srbije.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik