Iako turističke agencije u Srbiji na sva zvona oglašavaju takozvane last minit aranžmane, njihova ponuda uglavnom je daleko ispod nivoa bilo koje zapadne zemlje, gde je ovaj način putovanja veoma popularan. Našim turistima se umesto putovanja po simboličnoj ceni (trećina ili polovina od pune) nude popusti do maksimalnih 30 odsto.Najviše aranžmana "u poslednjem trenutku" ima za Tursku i Tunis, dok je za Grčku ova specijalna ponuda siromašna jer su kapaciteti popunjeni. U beogradskim agencijama objašnjavaju da "last minit" ponude, s jedne strane, predstavljaju uštedu i kvalitet smeštaja i usluge kao i kod redovnih aranžmana, dok je, s druge strane, rizik čekati ih, jer se nikada ne zna da li će ih biti...
Iako turističke agencije u Srbiji na sva zvona oglašavaju takozvane last minit aranžmane, njihova ponuda uglavnom je daleko ispod nivoa bilo koje zapadne zemlje, gde je ovaj način putovanja veoma popularan.
Našim turistima se umesto putovanja po simboličnoj ceni (trećina ili polovina od pune) nude popusti do maksimalnih 30 odsto. Najviše aranžmana "u poslednjem trenutku" ima za Tursku i Tunis, dok je za Grčku ova specijalna ponuda siromašna jer su kapaciteti popunjeni, piše "Press".
U beogradskim agencijama objašnjavaju da "last minit" ponude, s jedne strane, predstavljaju uštedu i kvalitet smeštaja i usluge kao i kod redovnih aranžmana, dok je, s druge strane, rizik čekati ih, jer se nikada ne zna da li će ih biti.
"U okviru 'last minit' ponuda smanjena je mogućnost izbora, jer se one svode na nekoliko hotela. To su hoteli koje inače imamo u redovnoj ponudi, ali je izbor uvek sužen, a i datumi su ograničeni. Takve ponude uvek važe za novoprijavljene putnike od određenog datuma. Zato je redovna ponuda ipak sigurnija varijanta", objašnjava za "Press" Milica Žarković, portparol agencije "Kon Tiki".
Đorđe Šibalić iz marketinga agencije "Džoli travel" navodi da "last minit" koriste obično ljudi koji su iznenada dobili godišnji odmor, ali da ima i onih koji čekaju na njih.
"Za osobe koje iznenada dobijaju godišnji odmor, i koje žele da otputuju pošto-poto, 'last minit' je idealna stvar. Iako je ova vrsta aranžmana riskantna, jer se može desiti da nema mesta u avionu, cene budu niže i do 30 odsto u odnosu na redovne", kaže Šibalić.
U agencijama uveravaju da su uslovi smeštaja, prevoza i usluge u okviru ovih ponuda potpuno isti kao i kod redovnih.
"To su uglavnom sobe koje su otkazane. U takvim situacijama nama partneri šalju dopis da, primera radi, imaju dve slobodne sobe za određeni termin, za šta nude bolju cenu", navodi Šibalić.
Najviše "last minit" ponuda ima za Tursku i Tunis. U agenciji "Big blu" kažu da ih turisti traže i za Grčku, ali da takvih aranžmana nema jer su svi redovni prodati.
"Za specijalne ponude uvek ima interesovanja. Mi trenutno imamo 'last minit' za Alanju. Polazak je krajem jula avionom iz Niša, aranžman je na bazi 'ol inkluziv', sedam noćenja za 299 evra", rekla je za "Press" Zlatica Ivanović, šef poslovnice agencije "Big blu".
Srpski turisti i ove godine u najvećem broju letuju u Grčkoj i Crnoj Gori, dok agencije beleže osetan pad tražnje za Hrvatsku. Ipak, tamo se mnogi odlučuju da krenu u sopstvenom aranžmanu.
Direktor agencije "Argus turs" Aleksandar Vučković naglašava da su aranžmani do 10. avgusta uglavnom rasprodati, a da ima dosta kupljenih vaučera i za septembar.
"Više uplaćenih aranžmana imamo za septembar nego za avgust, jer su tada osetno niže cene", kaže Vučković.