Agencija ErPlas (AirPlus) koja je prodala avionske karte za danas otkazani prvi let američke kompanije "Svift er" iz Čikaga za Beograd, saopštila je da je 15 minuta pre uzetanja, kada su putnici već bili ukrcani u avion, odlukom Federalne administracije za avijaciju (FAA) obaveštena da avioprevoznik neće moći da obavi let.Petnaest minuta pre uzletanja, pošto su svi putnici ukrcani, a prtljag smešten u avion, dobijeno je obaveštenje da "Svift er" neće moći da obavi let odlukom FAA.
Agencija ErPlas (AirPlus) koja je prodala avionske karte za danas otkazani prvi let američke kompanije "Svift er" iz Čikaga za Beograd, saopštila je da je 15 minuta pre uzetanja, kada su putnici već bili ukrcani u avion, odlukom Federalne administracije za avijaciju (FAA) obaveštena da avioprevoznik neće moći da obavi let.
Petnaest minuta pre uzletanja, pošto su svi putnici ukrcani, a prtljag smešten u avion, dobili smo obaveštenje da "Svift er" neće moći da obavi let odlukom FAA, koja je van naše kontrole, navodi se u snimljenoj telefonskoj poruci ErPlasa.
Svi letovi su trenutno otkazani i svim putnicima će biti vraćen novac, navodi ta agencija dodajući da je u avionu bio 221 putnik i da će svima koji to žele ErPlas pomoći da rezervišu karte za letove drugih kompanija.
U toj kompaniji kažu da su šokirani zbog toga i da i dalje pokušavaju da ustanove detalje koji su doveli do "nagle obustave" planiranog leta.
"Čekamo zvanično obaveštenje 'Svift era' da bismo razumeli razloge. Obavestićemo javnost kada bude objavljeno zvanično saopštenje ili kada dobijemo više detalja od našeg prevoznika", napominje ErPlas.
Beogradski aerodrom "Nikola Tesla" nije obavešten o razlozima otkazivanja prvog direktnog leta na liniji Čikago - Beograd američke aviokompanije "Svift er LLC", rečeno je Tanjugu u tom javnom preduzeću.
U Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo Srbije Tanjugu je rečeno da ni oni nemaju informacije zbog čega je aviokompanija "Svift er LLC" otkazala let.
Predstavnik Direktata Srbije Katarina Andrić-Milosavljević rekla je da je taj američki avioprevoznik dobio dozvolu od Direktorata za obavljanje direktnih letova od Beograda do Čikaga, sa sletanjem u Zagrebu, u periodu od 17. juna do 29. decembra, jer je ispunio sve uslove u skladu sa zakonima i procedurama u Srbiji.
Andrić-Milosavljević je dodala da se Direktorat za civilno vazduhoplovstvo "ne bavi komercijalnom solidnošću aviokompanija kojima izdaje dozvole".
Posle 19 godina, danas je direktnim letom iz Čikaga trebalo da doputuju prvi putnici, sa kojima je bilo predviđeno da budu i predstavnici grada Čikaga i čikaškog međunarodnog aerodroma "Rokford".
Ta kompanija je trebalo da uvede i letove na liniji Čikago-Zagreb od 20. juna, ali je zbog ekonomskih razloga zatražila od srpskog Direktorata spajanje letova do Zagreba i Beograda, rekla je predstavnik Direktorata Katarina Andrić - Milosavljević, dodajući da je to "sasvim opravdano".
Ona je kazala da će to i dalje biti direktni letovi, budući da "Svift er" neće moći da prevozi putnike samo od Beograda do Zagreba niti od glavnog grada Hrvatske do srpske prestonice.
Putnici će moći da lete od Čikaga do Zagreba i Beograda, kao i od Beograda i Zagreba do Čikaga.
Predstavnica Direktorata je kazala da su zvaničnici američke aviokompanije kazali da im se, zbog nevelikog interesovanja, najviše isplati da spoje letove do Zagreba i Beograda.
Zbog otkazivanja leta, kako je saopštila Uprava grada Beograda nije održan ni doček aviona na Aerodromu "Nikola Tesla" kome su trebali da prisustvuju predstavnici grada Beograda, Ministarstva za infrastrukturu i energetiku, Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, američke ambasade u Beogradu...
Aviosaobraćaj sa beogradskog aerodroma ka američkom kontinentu obustavljen je 1992. i "Jat ervejz" je u dva navrata, 2004. i 2006. bezuspešno pokušavao da obnovi liniju .
Vazduhoplovne vlasti u Sjedinjenim Američkim Državama su Srbiju svrstale u kategoriju dva, a da bi ovdašnja aviokompanija letela ka toj zemlji neophodna je prva kategorija.
Kompanija "Svift er" je osnovana 1997, a njeno sedište je u Feniksu u Arizoni.