Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija Vlade Republike Srbije saopštilo je da je nakon četiri dana, juče i zvanično završena tradicionalna turistička manifestacija 43. međunarodni sajam turizma u Beogradu.
Pod sloganom „Između planina i mora“, uz ilustraciju sveobuhvatne ponude za ljubitelje putovanja, Beogradski sajam obeležila je promocija budućnosti turističke industrije Srbije u znaku koncepta „Srbija stvara“, nacionalne platforme koja afirmiše vrednosti savremene i kreativne Srbije.
Sajam turizma ove godine zabeležio je 32.115 posetilaca, a samo tokom prvog dana sajma informacije o aktuelnostima i uslovima za putovanja zatražila su 7.833 posetioca.
U okviru prva dva dana sajma čiji je program rezervisan za privredu, poslovne kontakte i medije, sajam su posetili i mnogobrojni gosti iz inostranstva, a veliko interesovanje vladalo je za ponude u vezi sa domaćim turizmom.
Preko 400 učesnika iz više od 25 zemalja širom sveta učestovalo je na sajmu, između ostalih iz Grčke, Turske, Crne Gore, Tunisa, Egipta, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Severne Makedonije, Rumunije, Mađarske, Slovačke, Maldiva, dok su pojedinačno nastupili izlagači iz Albanije, Hrvatske i Slovenije.
Posetioci su ove godine, po prvi put, imali priliku da vide ponudu tri nove atraktivne destinacije, egzotičnu Maleziju i Demokratsku Republiku Sao Tome i Prinsipe, kao i Angolu.
Turistička organizacija Srbije je u hali 4 Beogradskog sajma predstavila novi brend „SRBIJA. Doživi!”, uz ideju da se turisti osvrnu na Srbiju kao turističku destinaciju kojoj je potrebno posvetiti više pažnje.
Novi brend, s jedne strane, nosi nešto lično, spontano i dinamično, dok s druge strane, pokazuje stabilnost, pouzdanost i tradiciju Srbije kao destinacije.
Pored izuzetnih učesnika i gostiju iz celog sveta, na sajmu je učestvovalo i preko 40 domaćih i stranih tur-operatora, zatim Turistička organizacija Beograda i preko 100 turističkih organizacija gradova i opština sa ponudom banja, planina i destinacija u Srbiji.
Turistička organizacija Srbije, tokom trajanja sajma, sprovela je okrugli sto sa predstavnicima lokalnih turističkih organizacija, sa ciljem razmene mišljenja i oblikovanja planova za budući period.
Sekretarijat za privredu i turizam AP Vojvodine je, u hali 1 Beogradskog sajma, organizovao celodnevne prezentacije vojvođanskih znamenitosti, uz najavu prve međunarodne hibridne manifestacije rekreativnog eBiciklizma u Srbiji - Tour De Fruška.
I ove godine u okviru Međunarodnog sajma turizma, Beogradski sajam je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva, realizovao B2B poslovni program na čijoj je platformi evidentirano 4.500 pregleda i zakazano više od 370 poslovnih sastanaka, u specijalno dizajniranom prostoru u hali 1.
Pored Sajma turizma, tradicionalno je održan i 17. međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA, koji je uspešno predstavio nove trendove u hotelskoj industriji i ugostiteljstvu, kao i 12. međunarodni sajam vina BEOWINE, posvećen prezentovanju domaćih i inostranih proizvođača, ljubiteljima i uvoznicima vina, navodi se u saopštenju.