Aviokompanija Montenegro erlajns završiće ovu godinu sa gubitkom na nivou prošlogodišnjeg, najviše zahvaljujući poskupljenju goriva od 65 odsto. Gubitak će iznositi pet do šest odsto od 70 miliona eura ukupnog prometa koji je kompanija ostvarila u ovoj godini. Ova godina je bila jedna od najtežih u poslovanju MA. Ipak, uspjeli su da ostvare planove, prevezli su veći broj putnika nego prošle godine, dobili su novi avion i otvorili nove linije. Montenegro erlajns je ove godine prevezao 630 hiljada putnika, 20 odsto više nego prošle, broj letova je povećan 16 odsto, dok je prosječna cijena karte, bez taksi, iznosila 93 eura. Najveći problem kompanije ove godine predstavljala 65 odsto veća cijena cijena goriva, za čiju nabavku je potrošeno 19 miliona eura, šest miliona više nego prošle...
Aviokompanija Montenegro erlajns završiće ovu godinu sa gubitkom na nivou prošlogodišnjeg, najviše zahvaljujući poskupljenju goriva od 65 odsto, saopštio je predsjednik Borda direktora preduzeća, Zoran Đurišić.
On je kazao da će gubitak iznositi pet do šest odsto od 70 miliona eura ukupnog prometa koji je kompanija ostvarila u ovoj godini.
»Ova godina je bila jedna od najtežih u poslovanju MA. Ipak, uspjeli smo da ostvarimo planove, prevezli smo veći broj putnika nego prošle godine, dobili smo novi avion i otvorili nove linije«, rekao je Đurišić na konferenciji za novinare.
Montenegro erlajns je ove godine prevezao 630 hiljada putnika, 20 odsto više nego prošle, broj letova je povećan 16 odsto, dok je prosječna cijena karte, bez taksi, iznosila 93 eura.
Đurišić je naveo da je najveći problem kompanije ove godine predstavljala 65 odsto veća cijena cijena goriva, za čiju nabavku je potrošeno 19 miliona eura, šest miliona više nego prošle.
On je najavio da će početkom naredne godine obavijestiti vlasnika kompanije, Vladu, o komplikovanom odnosu koji MA ima sa Jugopetrolom, s obzirom na to da je cijena tone goriva u Kotoru deset do 15 odsto veća nego u Rimu, Beogradu ili Cirihu.
»To je značajno uticalo na poslovanje kompanije i da nije bilo toga finansijski rezultati bi bili drugačiji«, kazao je Đurišić.
On smatra da Jugopetrol ima monopol na tržištu, kao i da bi Vlada trebalo da se uključi u rješavanje tog problema.
»Pokušaćemo da razbijemo taj monopol. Države pomažu aviokompanijama u situacijama kada gorivo poskupi«, rekao je Đurišić i dodao da niko iz Vlade ne učestvuje u formiranju cijene kerozina, zbog čega je on skuplji u Kotoru nego u inostranstvu.
U kompaniji, koja će naredne godine otvoriti nove linije za Milano i Brisel, zadovoljni su ostvarenim rezultatima, pogotovo jer su uspjeli da isplate zarade zaposlenima.
Đurišić je saopštio da ima interesovanja za kupovinu Montenegro erlajnsa, ali i da bi bilo u interesu Crne Gore da ima nacionalnu aviokompaniju.
»Bili su kod nas neki investitori iz Izraela. Sramota je da kažem, ali mi smo bolji od njih«, rekao je on i podsjetio da nijedna država u okruženju nije privatizovala nacionalnog avioprevoznika.