Može li jeftinije do Crne Gore?

Bez autora
Apr 22 2012

U poslednje četiri godine, aviosaobraćaj između Srbije i Crne Gore u padu je gotovo za trećinu. Zbog toga je zajednička Kontrola letenja nedavno predložila smanjenje cena avio karata, i to kroz niže takse, smatraju da ima prostora za pojeftinjenje sa prosečnih 136, na 60-ak evra. Međutim, mnogi koji učestvuju u tom lancu čekaju da prvo ostali spuste cene. Studija koju je centrala iz Brisela naručila Kontroli letenja Srbije i Crne Gore pokazuje da svi vidovi prevoza između dve zemlje, od 2008. godine imaju manji broj putnika. Najveće smanjenje je u aviosaobraćaju, gde se povratna karta kreće od stotinak do čak 190 evra. U Kontroli letenja tvrde da bi karta koštala i dvostruko manje, kada bi broj putnika bio mnogo veći od sadašnjih 75 hiljada godišnje.

Može li jeftinije do Crne Gore?Aviosaobraćaj između Srbije i Crne Gore u padu. Zajednička Kontrola letenja predlaže smanjenje cena karata, kroz niže takse. Međutim, iz "Jat ervejza" poručuju da nema uslova da taksa za gorivo bude niža.

U poslednje četiri godine, aviosaobraćaj između Srbije i Crne Gore u padu je gotovo za trećinu. Zbog toga je zajednička Kontrola letenja nedavno predložila smanjenje cena avio karata, i to kroz niže takse, smatraju da ima prostora za pojeftinjenje sa prosečnih 136, na 60-ak evra. Međutim, mnogi koji učestvuju u tom lancu čekaju da prvo ostali spuste cene.

Studija koju je centrala iz Brisela naručila Kontroli letenja Srbije i Crne Gore pokazuje da svi vidovi prevoza između dve zemlje, od 2008. godine imaju manji broj putnika.

Najveće smanjenje je u aviosaobraćaju, gde se povratna karta kreće od stotinak do čak 190 evra. U Kontroli letenja tvrde da bi karta koštala i dvostruko manje, kada bi broj putnika bio mnogo veći od sadašnjih 75 hiljada godišnje.

Nikola Stankov iz Kontole letenja kaže da su napravili model za 300 hiljada putnika, prema kome bi cena karte bila između 50 i 60 evra.

"To je relano ukoliko bi svi činioci u lancu, aerodromska preduzeća u te dve zemlje, dve aviokompanije, Kontrola letenja nis, Direktorat civilnog vazduhoplovstva seli i dogovorili ovakav projekat", kaže Stankov.

Cilj studije je i da pokaže da ima mogućnosti da između dve zemlje avioni lete na svaki sat.

"Ideja je da na potezu Tivat-Podgorica-Beograd u toku dana ima 17 rotacija - odlazaka, povrataka, na sat vremena i da se preveze 300.000 putnika", kaže Stankov.

Za visoke cene avio karti, takse su uvek glavni krivci. Taksa za gorivo, u jednom pravcu iznosi 25 evra. U "Jat ervejzu" kažu da nema uslova da ona bude niža.

"Ako mi samo neko objasni kako leteti bez takse za gorivo u vreme kada gorivo poskupljuje iz meseca u mesec, onda može", kaže Đorđe Vukotić iz "Jat ervejza".

Prema studiji Kontrole letenja, najjeftinija povratna karta od Beograda do Podgorice ili Tivta, sa sadašnjih 104 može da pojeftini na 64 evra, i to smanjenjem takse za otpremu i prijem aviona, takse za putnike na aerodomima, smanjenjem cene preleta zbog većeg obrta, kao i ukidanjem takse na bezbednost - uvedene posle terorističkih napada 11. septembra u Americi.

Za početak, Aerodrom "Nikola Tesla" smanjio je taksu sa 20 na 15 evra. Aerodromi u Podgorici i Tivtu, za sada, o tome ne razmišljaju.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik