Ulaskom Hrvatske u EU sudjelovanje u natjecanju za koncesije za javni obalni linijski prijevoz morat će se omogućiti svim brodarima koji su upisani na području Unije. U pregovorima se tražilo i dobilo prijelazno razdoblje u dijelu kabotaže, a prema odgodi koju je Hrvatska isposlovala, svi ugovori koji se potpišu prije ulaska u EU, dakle svi ugovori u javnom obalnom linijskom prijevozu sklopljeni prije 1. srpnja 2013., ostaju na snazi do 31. prosinca 2016. Na temelju te odgode Agencija za obalni linijski pomorski promet raspisala je natječaj za sve linije koje dosad nisu bile koncesionirane kako bi se cijeli postupak završio do ulaska u EU. Nakon toga, natječaji koji se budu raspisivali bit će otvoreni za sve brodare u Uniji. Sada je raspisan natječaj da bi se zaštitili interese hrvatskih brodara, te stoga se i koristi ta odgoda koju je nakon mukotrpnih pregovora omogućila Unija. Najprije je 24. kolovoza raspisan natječaj za klasične brodske linije Vrgada-Pakoštane-Biograd, Vodice-Prvić-Šibenik, Orebić-Korčula i Šipan-Lopud-Koločep-Dubrovnik.
Ulaskom Hrvatske u EU sudjelovanje u natjecanju za koncesije za javni obalni linijski prijevoz morat će se omogućiti svim brodarima koji su upisani na području Unije.
U pregovorima se tražilo i dobilo prijelazno razdoblje u dijelu kabotaže, a prema odgodi koju je Hrvatska isposlovala, svi ugovori koji se potpišu prije ulaska u EU, dakle svi ugovori u javnom obalnom linijskom prijevozu sklopljeni prije 1. srpnja 2013., ostaju na snazi do 31. prosinca 2016., ističe državni tajnik za more kapetan Mario Babić. Na temelju te odgode Agencija za obalni linijski pomorski promet raspisala je natječaj za sve linije koje dosad nisu bile koncesionirane kako bi se cijeli postupak završio do ulaska u EU. Nakon toga, natječaji koji se budu raspisivali bit će otvoreni za sve brodare u Uniji.
»Sada smo raspisali natječaj da bismo zaštitili interese hrvatskih brodara, te stoga i koristimo tu odgodu koju nam je nakon mukotrpnih pregovora omogućila Unija«, kaže državni tajnik Babić. Najprije je 24. kolovoza raspisan natječaj za klasične brodske linije Vrgada-Pakoštane-Biograd, Vodice-Prvić-Šibenik, Orebić-Korčula i Šipan-Lopud-Koločep-Dubrovnik.
Babić naglašava kako je najvažnije da je 9. studenoga objavljen natječaj za 24 trajektne linije, koje su najvrjednije i najznačajnije za Hrvatsku. Natječaj je otvoren do 30. travnja 2012., a javno otvaranje ponuda uslijedit će 3. svibnja 2012. Riječ je o linijama koje povezuju kopno i otoke, primjerice kopno i otoke Rab, Pag, zadarsko otočje s kopnom, te na splitskom području primjerice kopno i otoke Hvar, Brač, Šoltu, Korčulu i Vis.
»Sve te trajektne linije osim jedne koja je u nadležnosti Rapske plovidbe, održava Jadrolinija koja spremno dočekuje natječaj jer je i njezina bijela flota obnovljena«, napominje Babić. Smatra i da će biti velik interes za linije, a zasad nema informacija da bi se na natječaj mogli javiti neki novi brodari.
Zakonom je predviđeno da se na natječaj može javiti brodar koji ima sklopljen ugovor o kupnji broda i koji ima predbilježbu za upis u upisnik brodova, s tim da do dana sklapanja ugovora njegov brod mora biti upisan u upisnik. U natječajnoj dokumentaciji točno se vidi kolika se potpora nudi za pojedinu liniju.
»Neke koncesije za brzobrodske linije istječu 2012., a neke 2013. godine. Te smo linije koncesionirali prije četiri-pet godina i za njih također želimo da se postupak koncesioniranja završi prije ulaska u EU kako bi i na tim linijama prijevoz mogli obavljati hrvatski brodari«, objašnjava državni tajnik.
Na natječaj za brzobrodske linije za koje koncesija istječe nakon 31. srpnja 2013., moći će se javljati i brodari iz zemalja članica Unije. I u Agenciji i Ministarstvu mora žele da do početka 2013. budu sklopljeni svi ugovori s novim koncesionarima, tako da postojeći brodari odrade cijelu tu godinu bez promjena i čekanja.
Kriteriji koji se moraju ispuniti da bi se javilo na natječaje za koncesioniranje brodskih linija propisani su Pravilnikom Ministarstva mora i Uredbom Vlade, a određuju maksimalnu starost, brzinu broda i minimalan broj članova posade. Ne manje važno je i da svi koji se jave na natječaj, moraju imati sklopljen kolektivni ugovor s pomorcima.