Nadoknada za čekanje

Bez autora
Feb 27 2012

Ove godine očekuje se rekordan broj čarter letova za Grčku, Tursku, Egipat i Tunis. Osim nacionalnog avioprevoznika, biće uključene i strane aviokompanije. Međutim, u poslednje tri nedelje dve velike kompanije su bankrotirale, španski "Spein er" i mađarski "Malev", pa stručnjaci upozoravaju da se pre uplate aranžamana dobro raspitate ko vas i po kojim uslovima vozi na odmor. Scene od ranijih godina kada putnici satima sede na aerodromu, ne znajući kada imaju let za polazak ili povratak sa letovanja, ove godine ne bi trebalo da se ponove. Prema novim propisima, ukoliko čarter kasni duže od četiri sati, ili je otkazan manje od dve nedelje pre polaska, svaki putnik ima pravo na nadoknadu od 250 evra, a zadržava i pravo da tuži aviokomapaniju koja ga nije prevezla. Zakonom jedino nije obuhvaćena situacija u slučaju bankrota aviokompanije ili turističke agencije.

Nadoknada za čekanjeZa višečasovno kašnjenje čarter letova, putnicima nadoknada od 250 evra i pravo da tuže aviokompaniju. Ipak, propisima nije obuhaćeno šta se događa ako aviokompanija ili agencija bankrotiraju.

Ove godine očekuje se rekordan broj čarter letova za Grčku, Tursku, Egipat i Tunis. Osim nacionalnog avioprevoznika, biće uključene i strane aviokompanije.

Međutim, u poslednje tri nedelje dve velike kompanije su bankrotirale, španski "Spein er" i mađarski "Malev", pa stručnjaci upozoravaju da se pre uplate aranžamana dobro raspitate ko vas i po kojim uslovima vozi na odmor.

Scene od ranijih godina kada putnici satima sede na aerodromu, ne znajući kada imaju let za polazak ili povratak sa letovanja, ove godine ne bi trebalo da se ponove.

Prema novim propisima, ukoliko čarter kasni duže od četiri sati, ili je otkazan manje od dve nedelje pre polaska, svaki putnik ima pravo na nadoknadu od 250 evra, a zadržava i pravo da tuži aviokomapaniju koja ga nije prevezla.

Zakonom jedino nije obuhvaćena situacija u slučaju bankrota aviokompanije ili turističke agencije.

"Aviokompanije nisu izdale zvanično saopštenje kada bi one mogle da refundiraju sredstva putnicima. Međutim, putnici su nervozni i žele da im se novac vrati odmah, da bi kupili neke duge karte. Problem je taj što je novac na računu aviokompanija koje su bankrotirale", kaže Igor Vranešević iz agencije "Jumbo travel agent tikit".

Prošle godine likvidirana je i jedna turistička agencija, pa je tako srpske turiste iz Egipta dovezao domaći avioprevoznik "Jat".

"Povraćaj putnika iz Srbije je izvršen direktnom reakciom Vlade Srbije i angažovanjem "Jat eirvejza" da ode po putnike, zbog aviokompanije koja se nije obezbedila za te letov. Trošak tih letova prebačen je na teret Republike Srbije", kaže Aleksandar Popović iz "Spirit travela".

Ove godine na severnoafričkom turističkom tržištu mogle bi se pojaviti i nepouzdane aviokompanije i turičticke agencije. U "Jatu" kažu da će sigurno prevesti sve putnike i da neće bankrotirati, za šta je garancija njihov osnivač - država.

"Očekujemo stabilizaciju tržišta na severu Afrike, i to naročito Egipta i Tunisa, bitnih destinacija za turiste i Jat", kaže Đorđe Vukotić iz "Jata".

Ukoliko dođe do problema, prava putnika prvo se ostvaruju u aviokompanijama koje su izdale karte, ili preko agencije koja je angažovala avioprevoznika.

Posle mesec dana, ako putnik ne dobije odgovor, može da se obrati Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo, koji će po službenoj dužnosti pokrenuti postupak protiv aviokompanije.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik